Sayfalar

Pazartesi, Nisan 25, 2005

Etli Börek

Etli Börek

Geçen hafta milföylü börekten sonra kalan yufkaları değerlendirmek amacıyla eşimin uydurduğu nefis börek :). Aslında ben patatesli börek yapmayı düşünüyordum fakat eve gidene kadar eşim benden erken davranmış ve böreği yapmaya başlamıştı bile. Ellerine sağlık.. Tabi ben de yardım ettim eşime böreği yaparken.

Malzemeler:
  • 300-400 gr kadar çok küçük doğranmış kuşbaşı et
  • 3 adet yufka
  • 2 adet domates
  • 1 kırmızı yağ biberi
  • 1-2 yeşil biber
  • 2 orta boy patates
  • tuz
  • karabiber
  • zeytinyağı
  • 1-2 kaşık tereyağı
  • süt, yağ, yoğurt
Hazırlanışı:

Patatesleri çok küçük küpler şeklinde doğrayın ve zeytinyağında ara sıra karıştırarak pişirin. Piştikten sonra biraz daha bekleterek kızartın ve bir kenara alın. Tencereye tereyağını koyup eritin ve biberleri ilave ederek sote edin. Daha sonra etleri ekleyin ve suyunu çekene kadar pişirin. Rendelenmiş domatesleri de ekleyip biraz daha bekletin. En son pişirmiş olduğunuz patatesleri ekleyin, tuz karabiber ekleyip karıştırdıktan sonra altını söndürün. Bu arada yufkalar için yarı yarıya süt ve zeytinyağından oluşan harç yapın. Yufkaya fırçayla bu harçtan sürün. Yufkayı 3/4 'üne katlayın etli harcınızı yayın ve yuvarlayarak rulo yapın. Tepsiye sarmal şeklinde yerleştirin. Diğer yufkaları da aynı şekilde hazırladıktan sonra üzerlerine yoğurt sürün, çörekotu serperek önceden ısıtılmış 175 derece fırında pişirin.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: