Sayfalar

Salı, Nisan 05, 2005

Havuçlu Bulgur Pilavı

Havuçlu Pilav

Denediğim tariflerden bir diğeri de Harun Kolçak'ın tarifi. Kendisi mutfağa girdiğinde kendini kaybediyormuş. Evden sürekli güzel yemek kokuları yükseliyormuş. Onun mutfaktaki en önemli püf noktaları her yemeğe biraz şeker katması, baharatı ve sarmısağı bolca kullanması. Bu yazıları Mart-2005 Sofra dergisinden sizlere aktardım. Sitedaşım Hatice'de Harun Kolçak'ın diğer tarifini denemiş ama fotoğrafını çekmediği için siteye umarım daha sonra ekleriz. Her neyse bu benim sanırım ilk bulgur pilavı denememdi :). Eşim içine havuç mu katacaksın? diye şaşırdı ama yedikten sonra başta ben olmak üzere çok beğendik. Özellikle reyhanı bol bol kullanabilirsiniz, yerken harika bir tad bırakıyor ağzınızda. Ben yarı malzemeyle yaptım ve 2 kişi 2-3 gündür yiyoruz :).

Malzemeler:(4 kişilik)
  • 2 su bardağı bulgur
  • 3 adet orta boy havuç
  • 1 kahve fincanı sızma zeytinyağı
  • 4 su bardağı kaynar su
  • mevsimine göre taze ya da kuru reyhan (ben kuru kullandım)
  • tuz
  • pulbiber
Hazırlanışı:

Bulguru yıkayıp süzün. Rendelediğiniz havuçları yağda soteleyin. Sonra 4 su bardağı kaynar su ekleyin. Tuzu, biberi ve bulguru koyup, suyunu çekene kadar kaynatın. Pilav göz göz olunca, reyhanı ekleyip karıştırın ve demlemeye bırakın.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: