Sayfalar

Cuma, Nisan 08, 2005

Labneli Pasta

Labneli Pasta

Benim tariflerimin büyük çoğunluğu ya dergilerden ya da yemek kitaplarından olacak. Gerçi dün üniversiteden sevgili arkadaşım Deniz annesinin çok güzel Antep yemekleri yaptığını ve bana bir dolu tarif gönderebileceğini söyledi. Heyecenla bekliyoruz tarifleri. Ama yeni tarifler gelene kadar dergilerden, kitaplardan beğendiklerimizi sizlerle paylaşmaya devam edeceğim. Tabi Hatice bu konuda benden daha yetenekli yani tarif uydurma konusunda. Ben çok ufak değişiklikler yapabiliyorum tarif üzerinde. Zamanla benim de bu yönüm gelişir umarım :). Bu pastayı yaparken de ufak bir değişiklik yaptım ve peynirli tart jöle karışımına 1 yemek kaşığı pudra şekeri kattım. Umarım bu akşam gelecek olan misafirlerim beğenirler :)

Labneli Pasta Dilim

Malzemeler:
  • 1 kutu light labne peynir
  • 3 paket tart jöle
  • 370 gr kakaolu petibör bisküvi
  • çilek, kivi, muz
Hazırlanışı:

2 paket tart jöleyi paketin üzerindeki tarife göre 5 çay bardağı su ile hazırlıyoruz. Bisküvileri derin bir kaba kırıyoruz. Jölenin yarısını bisküvilerle karıştırıp çok büyük olmayan bir kaba bastırarak döşüyoruz. Ben 24 cm'lik kelepçeli kalıbımı kullandım. Kalan jöleyi labne peyniri ile karıştırıyoruz. Ben tadına baktım ve 1 yemek kaşığı pudra şekeri katmaya karar verdim. Dilerseniz daha fazla katabilir veya katmayabilirsiniz. Sizin damak zevkinize kalmış. Bu karışımı da bisküvilerin üzerine döküp mevsim meyveleri ile dilediğiniz gibi süsleyebilirsiniz. Kalan 1 paket tart jöleyi de 2,5 çay bardağı su ile hazırlayıp en üste döküyoruz. Buzdolabında 5-6 saat bekledikten sonra servis yapabilirsiniz.
Afiyet olsun...

6 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba..
Burada kullanılan labne kac gramlık??

şule&hatice dedi ki...

Merhaba Hanife; Labne peyniri 200 gr'lık kutularda. Ben Pınar Light Labne kullanmıştım.

Adsız dedi ki...

ben yurt dışında olduğum için orada ne kadarlık paketlerde satıldığını bilmiyorum. Cevabınız için teşekkürler. Bende sizin sayfanıza link verdim..
tarifleriniz çok güzel. ellerinize saglık..

Adsız dedi ki...

merhaba,

Labneli pastayı Oğlumun Doğum günü için yaptım.Tatildeyken en kolay yapılacak bir pasta olduğu için hem de değişik bir tat denemek istediğim için. Çok güzel oldu.Misafirlerimiz de çok beğendi.
Tarif için teşekkürler.

Adsız dedi ki...

zerrin hanım deneyip sonuçtan memnun kalmanıza çok sevindim. Oğlunuzun doğum günü kutlu olsun. Yorumunuz için teşekkürler.

Adsız dedi ki...

ümran hanım teşekkürler. pastayı kelepçeli kalıbın içinde yaptıktan sonra kalıbın kenar kısmını çıkarıyorsunuz ve pasta kalıbın tabanında kalıyor. Yani pastayı kalıptan çıkarmıyoruz. Ben pastayı dilimlerken kalıp çizilmesin diye aliminyum folyo koymuştum resimden de anlaşılacağı üzere.