Sayfalar

Çarşamba, Nisan 06, 2005

Otlu Poğaça

Otlu Poğaça

Bu tarifi mutfağınızda kalan yeşillikleri değerlendirmek amacıyla yapabilirsiniz. Ben öyle yapmıştım. Tadı gerçekten çok hoşuma gitmişti. Mışlı, muşlu konuşuyorum çünkü yapalı bayağı bir vakit geçti. Ama tahmin ettiğiniz gibi tadı hala damağımda. En kısa zamanda tekrar denemek istiyorum.

Malzemeler:

  • 3 bardak un
  • 1 kahve fincanı zeytinyağı
  • 100 gr tereyağı (ben sanırım göz kararı daha az kattım)
  • 5-6 dal maydanoz
  • 5-6 dal dereotu
  • 5-6 dal nane
  • 1 sb beyaz peynir
  • 1 sb krem peynir (aslında markasını da vermişlerdi Sek Lezzetim sade peynir)
  • 1 paket kabartma tozu (Ben Dr Oetker'in yarısını kattım)
  • 1 yumurta 1 yumurtanın sarısı (beyazı da üzerine sürülecek)

Hazırlanışı:

  • Otları temizleyip zeytinyağıyla rondoda ezin. (benim otlarım sanırım daha fazla oldu ama çok yakıştı).
  • Bir kaba unu ekleyin (ben unu göz kararı koydum, sonradan da kıvamı tutturmak için kepek unu ekledim)
  • Otlu karışımı, tereyağını, yumurtaları (birinin beyazı ayrılacak), peynirleri, kabartma tozunu ekleyip yumuşak bir hamur elde edin.
  • Hamurun üzerini bir bezle kapatıp buzdolabında 15 dk. bekletin.
  • Buzdolabından çıkarttıktan sonra ceviz büyüklüğünde toplar yapıp yumurta akına batırın ve yağlı kağıt serili tepsiye dizin. (iyiki sermişim çünkü yumurta akları tepsiyi çok pisletirdi) Ben yumurta aklarını fırçayla üzerlerine sürdüm.
  • Önceden ısıtılmış 170 derece fırında 25 dk pişirin. (ben 30 dakika pişirdim)
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: