Sayfalar

Pazartesi, Mayıs 16, 2005

Avcı Böreği ( İçli Köfte Böreği )















Kayınvalidem onları ziyarete gittiğimizde bu böreğin tarifini vermişti; çok lezzetli olduğunu söylemişti. Tarifi henüz denenemişken iş yerinden arkadaşımız sevgili Filiz de yaptığı ve çok sevdiği bir börek tarifini verdi bize, siteye koymamız için. Çok hoş bir tasadüf oldu; iki tarif de aynı idi :)) Sadece isimleri farklı... Eee böyle olunca lezzet konusunda tereddüt etmeden denedim tarifi. Sonuç muhteşem oldu. Sanki içli köfte yiyormuşsunuz gibi. Bu güzel tarif için ikinize de tekrar çok teşekkür ediyorum.
Malzemeler:
  • 3 adet yufka
  • 250 gr. kıyma
  • 1/4 su bardağı ince bulgur
  • 1/2 su bardağı iri dövülmüş ceviz
  • 1 adet soğan
  • tuz,karabiber,kırmızıbiber,kimyon
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 3/4 su bardağı sıvıyağ
  • 3 adet yumurta
  • 1 su bardağı galete unu
Hazırlanışı:

Bulgurun üzerine bardağın yarısına gelecek kadar sıcak su koyup ıslatın. Soğanı ince ince doğrayıp 1 kaşık sıvı yağ ile soteleyin. İçerisine kıymayı ekleyip suyunu çekene kadar kavurun. Kıyma pişmeye yakın ıslatılmış bulguru, cevizi,tuz ve baharatları ekleyip karıştırın. Daha sonra soğumaya bırakın. Yufkalara sürmek için derin bir kap içerisine sıvıyağ, yoğurt ve yumurtaları koyup çırpın. Sos bana biraz koyu geldiği için yarım çay bardağı da süt ekledim. Sanırım yoğurt fazla koyuydu. Yufkanın birisini geniş bir tezgaha yayın ve üzerine hazırladığınız sostan 3-4 kaşık kadar koyup fırça ile yufkanın her tarafına yayın sosu. Yufkayı 8 parçaya bölüp her parçanın geniş tarafına kıymalı harçtan 1,5-2 kaşık koyup sigara böreği sarar gibi sıkıca sarın. Hazırladığınız börekleri önce içine sürdüğünüz yoğurtlu harça sonra da yayvan bir tabağa koyduğunuz galete ununa bulayın.( ben galete ununu bayatlamış ve kurumuş kepek ekmeklerini rondodan geçirerek elde ettim) Yağlı kağıt serilmiş yada çok az yağlanmış tepsiye yerleştirip önceden ısıtımış 180 derece fırında 30-35 dakika pişirin. Ilıkken servis edin.

Afiyet olsun...

16 yorum:

suTLukaHve dedi ki...

e hani resim sabirsizlila bekliyorum:)

Adsız dedi ki...

merhaba,çok güzel değişik bir tarif.Resminide görmek isterdim.ama mutlaka denemek lazım.resim ekleyecekmisiniz?sevgiler.........

Adsız dedi ki...

Merhaba Esma ve Zeynep,
blogger yine resmi eklerken hata verdi. Ben de yeni bir tarif ekler gibi sadece resmi ekledim. Börek gerçekten çok lezzetli...
Sevgiler...

suTLukaHve dedi ki...

oh en soununda resim gelmis:)gercekten cok hos insallah denicem.elerinize saglik

Adsız dedi ki...

Denediğinde de yorumunu bekleriz Esma...

Adsız dedi ki...

Merhaba,

siteniz zaman zaman uğradıklarımdan biri. Avcı böreği ise benim en sevdiğim börektir. Anşaaarrttt... Benim bildiğim ve yaptığım versiyonunda kıyma değil ciğer, yufka yerine de un+yumurta+süt ile yapılan krepler kullanılıyordu. Bu tarifi seneler önce Assos kazısında yeraldığım günlerde köyde avcı böreği yapan bir teyzeden almıştım.

Hanife dedi ki...

Bende avi boregini krep ile yaparim. Hatta yakinda yapmayi ve siteye eklemeyi dusunuyordum. Cokkkk severim. Buradaki bir arkadasimdan ogrenmsitim.. Ellerine saglik..

nagice dedi ki...

arada bir gezerim yemek sitelerini.rejim mevzuu varda.fazla takılamıyorum.şimdide acıktım herhalde.birden dolaşayım dedim..mmmmmm.......AVCI BÖREĞİ...
benim en sevdiğim böreklerden biriydi.artık değil.ama misafirlerime sıklıkla yaparım.biraz daha farklı benim tarifim.
ama çok güzel oluyor...afiyet olsun..

Adsız dedi ki...

İsmini kayınvalidemden duydum bu böreğin. Yöreye göre farklı böreklere aynı isim verilmiş olabilir belki. Ama önemli olan lezzet :) Bu versiyonunu da denemenizi şiddetle tavsiye ederim...
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Yeniden merhaba,dün aksam yemegine denedim tarifi ,çok güzel oldu.eşimle birlikte begenerek yedik.Hem aksam yemegimiz çıktı hemde yeni bir tarif daha ögrenmiş oldum.ellerinize sağlık.sevgiler.........

Adsız dedi ki...

Merhaba Zeynep,
Beğenmene çok sevindim böreği :)))
Seninde ellerine sağlık...
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

haticecim ben de bu tarifi nihayet cumartesi günü denedim. Yanlışlıkla bulguru 1/2 bardak koymuşum. Biraz fazla bulgurlu oldu ama yine de çok güzeldi. Sahur için oldukça ideal, tok tutan bir börek :)

Adsız dedi ki...

Afiyet olsun canım, denediğine çok sevindim. Haklısın sahur için çok ideal bir börek. Eline sağlık...

camay dedi ki...

Ellerinize saglik , iste tam gormek istedigim tarif ,bende ayni sekilde yapiyorum vede cook seviyorum u boregi hem cok besleyici hemde misafire sik bir ikram ..

Adsız dedi ki...

Camay, teşekkürler :) Benim favorilerim arasında bu tarif...

Adsız dedi ki...

merhaba ben dün buna benzer bitarfle yapılmış olanını yedin harcın içine havuç rendesi vepateteste koymuştu arkadaş çok lezzetliydi paylaşıyım sizlerle dedim