Sayfalar

Salı, Mayıs 10, 2005

Çavdar Ekmeği

Çavdar Ekmeği

Cumartesi günü iki çeşit ekmek yaptım. Birisi bu çavdar ekmeği. Tarif yine Sofra (Şubat 2005) dergisine ait. Tadı değişik bir ekmek oldu ama eşim bayıldı. Bunu mutlaka siteye eklemelisin dedi. Çavdar ununa su eklenince rengi koyulaşıyor.

Malzemeler:
  • yarım kilo çavdar unu
  • 1 su bardağı un
  • 1 paket instant maya
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1 tatlı kaşığı tozşeker, tuz
  • 2 çorba kaşığı sıvıyağ (ben biraz daha arttırdım)
  • su
  • üzerine dilerseniz ayçekirdeği içi
Hazırlanışı:

Çavdar unu ve unu harmanlayın. Unun ortasını havuz gibi açıp maya, sıvıyağ, tuz, şeker ve ılık sütü ekleyip yoğurun. Ben bu haliyle hamurumu yoğuramadım çünkü taş gibi olmuştu. Bu yüzden sıcak su ekledim yaklaşık yarım bardak kadar. Su ekledikten sonra yapış yapış balçık kıvamında çok sert olmayan bir hamurum oldu. Hamurunuzu yoğurduktan sonra yağlanmış dikdörtgen ekmek kalıbına hamuru yerleştirin. Hızlı mayalamak isterseniz 50 derece fırında 2 katına ulaşıncaya kadar mayalandırın. Üzerine su püskürtün. Daha sonra fırının ısısını 175 dereceye getirin ve 30-35 dk pişirin.

Afiyet olsun..

5 yorum:

suTLukaHve dedi ki...

gorunce inanamadim gercekten cok guesl olmus ici de ne gusel pismis hazir ekmek gibi.tebrikler masallah

Adsız dedi ki...

teşekkürler :)

Adsız dedi ki...

Elinize saGlik. Cavdar ekmeginin kivamini tutturmak bayagi biri istir! Bir de, icine Ingilizcesi caraway olan, galiba Turkcesi de "karaman kimyonu" olan siyah kimyonumsu tohumlardan koyuyorum ben. Kesinlikle Cok yakisiyor. Bulabilirseniz icine onlardan da katin derim. :)

Adsız dedi ki...

merhaba,
cavdar ununu nereden bulabiliriz?
tesekkurler,

elif

Adsız dedi ki...

Fethiye hamur değişik bir kıvamda olduğu için umutsuzluğa kapılmadım desem yalan olur. Ama mayalandığını görünce çok sevindim :). Bahsettiğin karaman kimyonunu da ilk defa duyuyorum. Acaba dışarıda satılan hazır çavdar ekmeklerinde kullanılıyor mu? Tadına bakmak lazım.

Elif ben çavdar ununu yarım kiloluk bir pakette Ankara-Real'den aldım.