Sayfalar

Salı, Mayıs 24, 2005

Nohutlu Mercimek

Nohutlu Mercimek

Dün akşam için yaptığım yemek bu. Ama tam ölçü ile yaptığım için çok oldu; bu akşam da menüde var. Daha önce de yapmıştım bu yemeği ama o zaman biber eklememiştim . Özellikle kırmızı biber çok hoş bir lezzet katıyor tadına... Tarif Şule'den... O'ndaki Sofra dergisinde Harun Kolçak yapmış bu yemeği.

Malzemeler:
  • 2 su bardağı yeşil mercimek
  • 1 su bardağı ıslatılmış nohut ( ben 2 bardak koydum)
  • 3 adet soğan ( ben 1 tane büyük soğan kullandım)
  • 3 adet çarliston biber ( 1 tane kullandım)
  • 3 adet kırmızı biber ( 2 tane kullandım)
  • 4-5 diş sarımsak ( 2 tane kullandım)
  • 3/4 su bardağı sıvıyağ( 3 yemek kaşığı kullandım)
  • 1 yemek kaşığı salça
  • tuz ,karabiber, kimyon, nane
  • 1/2 limon suyu
Hazırlanışı :

Soğanı ince ince yemeklik doğrayın. Düdüklüde dövülmüş sarımsakla birlikte soğanı yağda 1-2 dk. kavurun. Biberleri uzunlamasına dörde bölüp ince şekilde doğrayın ve soğanlara ekleyin. 1-2 dk. soteleyin. Salçayı da ekleyip karıştırın. Mercimek, nohut limon suyu ve baharatları ekleyin. ( ben nane kullanmadım) 7-7,5 bardak sıcak su koyup düdüklünüzün nohutu pişirme süresi kadar pişirin.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: