Sayfalar

Perşembe, Mayıs 12, 2005

Yulaflı Kepek Ekmeği

Yulaflı Kepek Ekmeği

Bu da hafta sonu denediğim diğer ekmek tarifi. Sofra dergisi + dr. oetker maya paketinin arkasındaki 2 tarifi karıştırarak yaptım. Hamurun bir kısmını tefalin silikon muffin kalıbına bir kısmını da kalpli kek kalıbıma yaydım. Değişik şekillerde ekmeklerim oldu :).

Malzemeler:
  • 1 büyük çay bardağı yulaf
  • 2 su bardağı kepekli un
  • 1 tatlı kaşığı şeker, yeterince tuz
  • 1 paket instant kuru maya (10g)
  • yarım çay bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı ılık su
Hazırlanışı:

Malzemeleri karıştırarak elinize yapışmayacak, sert olmayan bir hamur elde edin. Hamur çok sertse biraz yağ ekleyebilirsiniz. Hamur yoğurduğunuz kapta 50 derece fırında 2 katına çıkana kadar mayalandırın. Dilerseniz yağlanmış pişireceğiniz kaplarda da mayalandırabilirsiniz. Daha sonra fırını 175 dereceye getirin. Ekmeğinizin üzerine su serpin ve yulaf taneleri dökün. Ben muffin kalıpta yaptıklarımın dibine yulaf taneleri serptim ve hamuru üzerine koydum. 30-35 dakika pişirin.

Afiyet olsun..

Hiç yorum yok: