Sayfalar

Cuma, Haziran 10, 2005

Biberli Tavuk















Kırmızı biberi eşim sayesinde tanıdım. Annem kullanmazdı daha önce. Şimdi ben neredeyse herşeye ekler oldum :) Evdeki tavuk butlarını da nasıl pişirsem diye düşünürken biberle birlikte fırına vermeye karar verdim. Ertesi gün sofra dergisinin bu ayki sayısında da yemeğin fotoğrafının neredeyse aynısını görünce çok şaşırdım :) Ama farklı malzemeler de vardı sanırım. Sizde bu yemekte eklenen malzemeleri damak tadınıza göre değiştirebilirsiniz. Ben önce 1 kaşık yoğurt, yarım kaşık salça, biraz zeytinyağı, dövülmüş 2 diş sarımsak, tuz, karabiber, kekik ile hazırladığım karışıma tavuk butlarını buladım. (Bu şekilde 1-2 saat bekletilebilir.) Daha sonra 3 adet kırmızı biberleri halka halka doğradım. 2 adet patatesi küp küp doğradım. Fırın poşetini unlayıp içerisine butları ve üzerine biraz tuz eklediğim patates ve biberleri ekledim. Fırın tepsisine yerleştirip önceden ısıtılmış 220 derece fırında pişirdim. ( aslında 220 derecede biberler biraz yanmıştı. o nedenle fırın ısısını 200-210 yapabilirsiniz.)

Afiyet olsun...

3 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba hatice,maasallah hızınıza yetişemiyoruz.Bende senin gibi yeni yeni tanışıyorum kırmızı biberle.bizim oralarda(sivas²ta) sadece salça yapmak için kullanırdık.geçen gün manisalı bir arkadaş közlenmiş,sarımsaklı bir kavanoz biber getirmişti bugün afiyetle yedik.Sende bugün tesadüfen kırmızı biber kulanmışsın ve yazıyı görünce yorum yazmadan edemedim.Tavukla birlikte çok güzel görünüyor.Elimden geldigince bende kırmızı biberle yemeklerime renk ve degişik bir tat katmayı düşünüyorum.(bu günde yorumları amma uzattım.umarım sizi sıkmıyorum,çoçuklar uyudugu için rahat rahat uzatıyorum)Neyse,ellerinize sağlık ,sevgiler...

ZeYNeP dedi ki...

Merhaba, ellerine saglik Hatice,
Bende kirmizi biberi yesil biberi kullandigim heryerde kullaniyorum, omlet yaparken, menemende, aklina gelen her yerde, cunku iceriginde bol miktarda C, P, K vitaminleri mevcut, ozellikle kucuk cocuklar icin cok faydali oldugunu soylemisti oglumun doktoru, aci olmayan kirmizi biberi ver eline yesin demisti, turk yemek kulturunde sadece salcada kullanilir genelde, ama italyan ve meksika mutfaginda vazgecilmez, bende bunu burada ogrendim, tekrar ellerine saglik, cok guzel ve leziz...
zeynep tore

Adsız dedi ki...

Zeynepcim biz yorumlarını gördükçe çok mutlu oluyoruz :) Kırmızı biber salata da çok güzel oluyor. Hafta sonu bende biberli ve patatesli omlet yapmaştım :) Yorumunda da görünce çok hoş oldu :)Teşekkürler Zeynep T.
Sevgiler...