Sayfalar

Pazartesi, Haziran 20, 2005

Şekerpare
















Haftasonu annemler için yaptığım tatlı. Kardeşim askerden yeni geldi; cumartesi günü de bizde yemekteydiler. Klasik şekerpare şekli yerine pastanelerde satılan diğer şekli ile yapmayı seviyorum ben bu tatlıyı. İlk kez margarinsiz denedim ve hiç farkı olmadı . Sadece sayı olarak daha az oldu. Çünkü şerbeti önceden tam geliyordu; bu kez biraz arttı (1 su bardağı kadar)
Malzemeler:
  • 3 yumurta
  • 2/3 su bardağı sıvıyağ
  • 2/3 su bardağı pudra şekeri
  • 1 su bardağı ince dövülmüş fındık
  • 1 paket kabartma tozu
  • Aldığı kadar un
Şerbet İçin:




  • 5 su bardağı şeker
  • 6 su bardağı su
  • ¼limon suyu

    • Üzeri için: toz antep fıstığı
      Hazırlanışı:Hamur için olan malzemeleri 1 yumurta sarısını ayırarak yoğurun. Kulak memesi kıvamında bir hamur elde edin. Daha sonra hamurdan cevizden biraz daha küçük parçalar koparın. Elinizde yuvarlayın daha sonra yassı mekik şeklini verip çok az yağlanmış tepsiye dizin. Daha sonra üzerlerine yumurta sarısı sürüp çatalla her tatlının üzerini boydan boya çizin. Önceden ısınmış 190 derecede pişirin. Şerbeti için şeker ve suyu kaynatın. Altını kapamaya yakın limon suyunu ekleyin. Bir taşım daha kaynatıp altını kapatın. Fırından çıkardığınız tatlıları ( 2 tepsi oluyor) bir tepside toplayın . Hem tatlılar hem de şerbet sıcakken şerbeti üzerlerine dökün. Diğer tepsiyi üzerine kapatıp tatlıların şerbeti çekmesini bekleyin.


      Afiyet olsun...

      10 yorum:

      ZeYNeP dedi ki...

      Merhaba Hatice,
      Annem çok güzel şekerpare yapar ve her nedense annem yapar diyede hiç bir kardeş bugüne kadar kendimiz yapmadık .Aslında yapmalıyız değilmi. Ellerine sağlık çok güzel görünüyorlar .Bende en kısa zamanda annemden tarifi ölçüleriyle alayım:)
      Sevgilerimle
      Figen

      Adsız dedi ki...

      merhaba Hatice,şekerpareyi görünce şu yorgunlukla nasıl canım istedi bilemezsin.Ama şugünlerde yediklerime dikkat ediyorum,memlekete gidene kadar biraz daha zayıflamak istiyorum.Tabi yemek sitelerine girince hemen aynısından yapıp yemek istiyorum.Margarin yerine neden sıvıyağla yapıyorsunuz.Margarin çokmu sağlıksız.Gerçi ülkemizde sağlıklı olan ne kaldıki.Neyse ellerine sağlık,yakın bir yerde olsaydınız kesin yemeye gelirdim.Hoş nerde oldugunuzu bilmiyorum.Şuleye selemlar...

      nagice dedi ki...

      kilolar olmasa....
      tatlı yemekten patlarım herhalde.acayip seviyorum.hiç tatlı bulamazsam toz şeker yiyorum.
      tüm tahlillerde yapıldı ama bi ey yok.şeker filan yani...
      harika görünüyor.benim annemde çok yapar.ellerine sağlık..

      Adsız dedi ki...

      Merhaba Figen, bizde de ben orta okulda yemek yapmaya başladıktan sonra annem hamur işlerine karışmaz olmuştu. Pasta, tatlı, kurabiye hep ben yapardım. Şimdi ise evde yapıp götürüyorum :)
      Zeynepcim ve nsevil biz ankara'da yaşıyoruz ama ikram etmeyi çok isterdim size.
      Margarinin kalp ve damar sağlığı açısından zararlı. Ayrıca besin değerinin de olmadığına dair yazılar var.

      melda dedi ki...

      Merhaba Hatice,
      Dün teyzem yapmıştı şekerpare. Ben de en kısa zamanda eklemeyi düşünüyordum. Bizimkinin görüntüsü aynı fakat tarifi farklı. Ellerine sağlık, hoşçakal.

      Adsız dedi ki...

      Merhaba Melda, bu tarifi televizyon programında Oktay ustadan almıştım. Çok sevdiğim bir tatlı... Eminim teyzenin denediğinin de lezzeti güzeldir.
      Sevgiler...

      Adsız dedi ki...

      Merhabalar,

      Malzeme listesindeki ince dovulmus findigi hamurun icine mi yoksa sus olsun diye sekerparelerin ustune mi ekliyoruz? Resimdeki dovulmus findiktan cok yesil fistiga benziyor o yuzden emin olamadim.

      Adsız dedi ki...

      Merhaba Anonim, fındığı hamura ekliyoruz. Üzeri için de ayrıca antep fıstığı kullanmıştım. Karışıklığı gidermek için malzeme listesine onu da ekleyeyim. Sevgiler...

      serra dedi ki...

      slm arkadaşım şekerpare tarifine daha önce kayısılı tart tarifi ararken rastladım.ilk defa margarinsiz olabileceğini okudum ve yapmaya karar verdim ve bu akşam yaptım.gerçekten çok süper oldu hazırlardan bile daha güzel enfes sizlere çok çok teşekkürler başarılar herkese şiddetle tavsiye ediyorum

      hatice dedi ki...

      Serra, beğenmenize çok mutlu oldum. Benim de en sık yaptığım şerbetli tatlı budur. Sevgiler...