Sayfalar

Salı, Haziran 21, 2005

Kadınbudu Köfte
















Pazartesi gününe kadar şehir dışında olacağım; eğitim için İstanbul'a gidiyorum. Hafta sonu yaptığım diğer yemek tariflerini de yola çıkmadan eklemeye çalışacağım ama yorumlara sanırım Pazartesi gününe kadar cevap yazamam. Görüşmek üzere...
Malzemeler :

  • 500 gr. kıyma
  • 2 adet yumurta
  • ½ çay bardağı pirinç
  • 1 adet soğan
  • Tuz, karabiber,kırmızıbiber

Hazırlanışı:

Pirinci yeteri kadar su ile haşlayın. Soğanı rendeleyip çok az sıvı yağ ile ( 1 kaşık kadar) kavurun ve içine kıymanın yarısını ekleyin . Kıyma iyice suyunu çekene kadar pişirin. Biraz soğuduğunda yumurtalar hariç diğer tüm malzemeleri karıştırarak köfte harçı elde edin. Bu harcı iyice yoğurun. Daha sonra harçtan fazla büyük olmayan parçalar koparın ve yassı köfteler yapın. Bu arada yumurtaları iyice çırpın. Bir kaba un koyun. Hazırladığınız köfteyi once una sonra yumurtaya bulayın. Yağlanmış fırın tepsisine yerleştirin. Önceden ısınmış 200 derece fırında pişirin.

Afiyet olsun...



3 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba hatice, herkesin aşağı yukarı bildiği ve denediği bir tarif.Ama ben denemedim Denenecekler listesine ekledim.Fırında pişiyor olması ayrıca iyi oldu.Bildigim kadarıyla yağda kızartılıyordu.Ayrıca iyi yolculuklar.Ellerine sağlık ,sevgiler...

Adsız dedi ki...

mükemmelsiniz

Adsız dedi ki...

Merhabalar...
Zeynepcim çok teşekkürler; denersen şimdiden afiyet olsun...