Sayfalar

Pazar, Aralık 18, 2005

Mutfağım

Sevgili Aslı mutfağımızı merak etmiş ve bazı soruları cevaplamamız için bizi sobelemiş. Ben de biraz önce yaptığım elmalı tart fırında pişerken mutfağımın fotoğraflarını çekeyim dedim. Aslında burası tam olarak bizim diyebileceğimiz bir mutfak değil. İnşallah ileride kendi zevkimize göre dekore edebileceğimiz kendimize ait bir mutfağımız olur :).

1. Mutfağınızın bir fotoğrafını bizlere gösterir ve kişiliğinizi yansıtan yanını anlatır mısınız?



Oturduğumuz semtte hemen hemen bütün mutfakların dolapları aynı. En gösterişli ama en kalitesiz malzemeden yapılmış dolaplar mütahhitlerin gözdesi :). Biz de eşimle mutfağı olabildiğince kendi zevkimize göre döşedik. Mutfakta vakit geçirmeyi çok seviyorum. Fakat bu alışkanlığım eşim ve bana fazla kilo olarak dönmeye başladı :). Mutfakta ve evin diğer yerlerinde gösterişli eşya, aksesuar vb kullanmayı sevmiyorum. Evimizde ve mutfağımızda sade bir görünüm hakim.

2. Bir dolabınızı açın (istediğinizi), fotoğrafını çekin ve bize ne gördüğünüzü anlatın.


Aslında bakliyatlarımın bulunduğu bu kavanozların olduğu dolap oldukça geniş. Dağınık olduğu için sadece bu kısmını fotoğrafladım :). Kavanozların arkasında yedek makarna, bakliyat, un paketleri üst üste duruyor. Kavanozların sol tarafında ise unlarımın ve şekerin olduğu 2 büyük teneke kutu var. Bir üst rafta zeytinyağları ve mutfak robotum bulunuyor.

3. En gözde elektrikli mutfak aletinizi bize tanıtır mısınız?

Mikser, rondo, su ısıtıcısı ve tost makinasını çok sık kullanıyorum(z).

4. En sevdiğiniz ve her zaman elinizin altında olan malzemeleri bizlerle paylaşır mısınız?



Ceviz, fındık, incir, kuru üzüm, gün kurusu.... ve baharatlar olmazsa olmaz. Kavanozlarımı dolu olarak görmek beni mutlu ediyor :).Bunların yanısıra dolapta yumurtam da olmalı tabi.

5. En beğenerek kullandığınız mutfak aletinizden bahseder misiniz?



Fotoğrafta olan ve olmayan bütün kalıplarım. Nerede değişik bir kalıp görsem almak istiyorum ama artık eşimi razı etmem pek kolay olmuyor :). Bir de tabi yeni kalıplar için mutfakta yer bulmak da giderek zorlaşıyor. Kalıplarım dışında mutfak makasını, soyma ve doğrama bıçaklarımı da çok severek kullanıyorum.

Ben de sobelenmeyen diğer arkadaşları ve blog okuyucularını sobeliyorum. Mutfağınızı bizimle paylaşır mısınız?

6 yorum:

Adsız dedi ki...

Nihayet bu güzel tariflerin hangi mutfakta yapılmış olduğunu gördüm.Küçük gibi gözüküyor ama yinede çok güzel.Sende benim gibi sadelikten yanasın galiba.Blog okuyucularını sobelemişsin.Tabiki üstüme alınıp cevaplamak istedim.Hoş mutfağım konusunda yazacak pek birşey yok aslında.Tipik lojman mutfağı işte.Bende öyle mutfakta süsler yada değişik eşyalardan hoşlanmıyorum.Elimden gelse tezgahın üzerindede hiç birşey bulundurmayacağım.Zaten önemli olanda mutfağın güzelligi değil benim orada başarılı olmam ,kendimi mutlu hissetmem.Ben mutfaktayken mutfaktan gelen yemek kokuları ve biraz pop biraz türkü biraz sanat müzigine benzer sesler çıkarmamda bunun kanıtıdır heralde.Mutfakta en severek kullandığım alet mutfak robotumdur.Aslında ben mutfağımı bu şekilde değilde sizi çaya yada yemeğe çağırarak paylaşmak isterdim.Neyse yine çok uzattım galiba.Umarım okumaya zamanınız vardır.Sevgiler...

Adsız dedi ki...

zeynep yorumunu yüzümde gülümsemeyle okudum. Mutfağını bizimle paylaştığın için teşekkür ederim. Umarım çay/yemek faslını da bir gün gerçekleştirebiliriz :).

Aslı Altan Altundal dedi ki...

Şule paylaştığın için teşekkür ederim, mutfağın aydınlık ve güneşli, insan hiç çıkmak istemez.:)

Adsız dedi ki...

Aslı teşekkürler..Evin en sıcak yeri mutfak. Ben de seviyorum burayı.

Adsız dedi ki...

Merhaba şule,
bu kalıp merakı bendede başladı.Nereye kadar sürecek bilmiyorum.Eşim yeni kalıpları farketmekte gecikmiyor :)))
Bloğun çok güzel.
Hoşçakal..

Adsız dedi ki...

Merhaba emine, kalıp merakında yalnız olmadığıma sevindim. Alışverişlerde eşim de yanımda olduğu için ben baştan kaybediyorum. Sen en azından alabiliyorsun, aldıktan sonra eşin fark ediyor :) Bloğumuzu beğenmene sevindim. Sen de hoşçakal..