Sayfalar

Perşembe, Aralık 22, 2005

Tarçınlı Minik Kurabiyeler



Salı akşamı eşim geç geldiği için çayın yanında ona süpriz olsun diye bu kurabiyeleri yapmaya karar verdim. Çok çabuk hazırlanan ve pişmesi de kısa süren bir tarif. Dilerseniz içerisine iyice dövülmüş ceviz, badem veya fındık da ekleyebilirsiniz. Yılbaşı için de atıştırmalık güzel bir alternatif olabilir.

Malzemeler :

  • 1 adet yumurta
  • 1 çay bardağı pudra şekeri
  • 2/3 çay bardağı zeytinyağı
  • 1-1,5 çay kaşığı tarçın
  • 1/2 paket kabartma tozu
  • 3,5 çay bardağı un
Üzeri için:

  • 4 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
Hazırlanışı:

Yumurta, zeytinyağı ve pudra şekerini karıştırın. Daha sonra içerisine tarçını, unu ve kabartma tozunu ekleyip yumuşak ama ele yapışmayan kıvamda bir hamur elde edin. Hamuru parmak kalınlığında uzun bir şerit haline getirin. Sonra bıcakla 1-1,5 cm genişliğinde ( yada kendi istediğiniz büyüklükte) kesin ve elinizle yuvarlayıp yağlı kağıt serilmiş tepsiye yerleştirin. 175 derece önceden ısınmış fırında 10-12 dk. üzerleri beyaz kalacak şekilde pişirin. Pudra şekeri ve tarçını karıştırıp pişen kurabiyeleri sıcakken bu karışıma bulayıp servis edin.

Afiyet olsun...

16 yorum:

Adsız dedi ki...

Haticeciğim merhaba. İşe başladım başlayalı sitenize giremiyordum. En sonunda bilgisayar başına oturabildim ve ilk işim sitenizi ziyaret etmek oldu. Bu minik kurabiyeleri ben de çok seviyorum. Evlenmeden önce ev arkadaşlarımla çok sık yapardık. Çok güzel bir hatırlatma oldu. Ellerine sağlık ve teşekkürler... Sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

Merhaba Elifcim, iş yerinde o yoğunluk da bile bizi ziyaret etmene çok sevindim canım. Kolay gelsin. Güzel gözlü Mehtapcığı da öp benim için. Görüşmek üzere...

Sibel dedi ki...

İkimiz de kurabiye yapmışız Hatice:) Harika görünüyorlar, hele böyle pudra şekerine bulanınca daha da şık. Çay yanında atıştırmak için ne güzeller sahiden..

pınar dedi ki...

tarçınlı şeyleri çok seviyorum. ne güzel koku sarar mutfağı pişerken. eline sağlık hatice.

Adsız dedi ki...

Sibel çok teşekkür ederim. Senin de ellerine sağlık :)
Pınar, haklısın mutfaktan çok güzel kokular geliyordu pişerken. Sevgiler...

Pitircik dedi ki...

Harika gozukuyorlar!! Ellerine saglik! Denenecekler listesine aldim bile:)

Adsız dedi ki...

Pıtırcık teşekkür ederim. Denediğinde de yorumunu yazarsan sevinirim. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Merhaba Hatice,eşine güzel bir süpriz yapmışsın.Benimkide tatlı türünü sevdiği için onada böylesi şeyler süpriz oluyor.Ama yeşil fasülye ise en büyük kabusu.Bugün ne yapayım diye düşünüyorum.Süprizmi?Acaba kabusmu?
Ellerine sağlık ,sevgiler.

Adsız dedi ki...

Zeynepcim merhaba, şöyle bir fikir geldi aklıma; fasulye yaptığında arkasından güzel de bir tatlı... böylece belki fasülye kabusu biraz olsun hafifler. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Eline sağlık ,kurabiyenin margarinsiz oluşu çok iyi ben artık mümkün olduğunca margarini mutfağımdan çıkardım...bende deneyip sonucu yazarım...

Adsız dedi ki...

Merhaba Nalan, başlangıçta biraz zor gelse de bir süre sonra margarini kullanmayı aklından bile geçirmez hale geliyorsun.
Umarım kurabiyeleri dener ve sonuçdan da memnun kalırsın...

Adsız dedi ki...

Merhabalar,tarifinizi denedim muhtesem bir tat.kucuk bir degisiklik yaptim zeytinyagini 2 cay bardagina cikardim ve 1 yemek kasigi nisasta ilave ettim .
hem kolay ,hemde evde olan malzeme ile cabucak yapilan bir tarif ,paylastiginiz icin tesekkurler.
Emel,

Adsız dedi ki...

Emel, rica ederim. Beğenilmesine çok sevindim kurabiyelerin. Ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

Dün yaptigim ikinci tarifti.bu seferde tarçini tatli kasigi olarak koymusum biraz tarç1n hissediliyordu ölçüyü artirdim,normale döndü.Ama sonuçta ikiside güzel oldu.Ellerinize saglik sevgiler.........

Adsız dedi ki...

Zeynep, afiyet olsun. Beğenmenize çok sevindim...

Adsız dedi ki...

Çok güzel görünüyorlar. Bende deneyeceğim:)) Zaten tarçın tatlılara yakıştrdığm en mükemmel baharat keke çok yakışıyor eminim kurabiyedede leziz olacaktır.