Sayfalar

Salı, Şubat 14, 2006

Aşure



Geçen sene aşureyi annemle birlikte yapmıştık. Bazı püf noktalarını öğrenmiş oldum. Bu sene de kendi başıma ilk aşuremi yaptım ve tadını çok beğendik. Madem her blogda var bir aşure tarifi biz de verelim tam olsun :). Aşure bu herkes içine farklı bir şeyler katıyor. Kimisi portakal kabuğu rendeliyor, kimisi beyaz olsun diye süt, kimileri bal, pekmez katıyor kimileri de koku versin diye karanfil, gül suyu.. Herhalde benim yaptığım malzeme olarak en sade olanı :). Önemli olan niyetlenip yapmak değil midir, bu güzel geleneğimizi sürdürmek değil midir.. Herkese ağız tadıyla geçen bir Muharrem ayı diliyorum. Tarif ve süsleme Lezzet dergisinin 2005-Şubat sayısından esinlenerek yapılmıştır.

Malzemeler:

  • 2 su bardağı haşlanmış buğday
  • 1 su bardağı haşlanmış nohut
  • 1 su bardağı haşlanmış fasulye
  • 1/2 bardak kuru üzüm
  • 1/2'şar bardak küp doğranmış kayısı ve incir
  • 2 su bardağı şeker
  • 7 su bardağı su
  • 2 çorba kaşığı pirinç
  • süslemek için kuru kayısı, ceviz, tarçın, nar ve toz antep fıstığı
Yapılışı:

Benim buzlukta haşlanmış buğday, nohut ve fasulyem olduğu için aşure yapımı çok uzun sürmedi. Bir tencereye 7 su bardağı su koyun ve içine haşlanmış buğdayı ekleyin. Buğdayların donu suyun içinde çözülecek. Hafif kıvama gelene kadar buğdaylı suyu iyice kaynatın. Ben belki kıvamlı olmaz diye içine yıkanmış 2 yemek kaşığı da pirinç ekledim. Buğdaylar kaynarken siz de üzümleri temizleyip yıkayın. Kayısı ve incirleri yıkayıp küp küp doğrayın. Başka bir kapta kuru yemişleri çok az su ile hafif pişirin. Kıvama gelen buğdaylara nohut ve fasulyeleri katın. 2 bardak şekeri ilave edin. Karıştırın ve bir süre daha kaynatın. Son olarak hafif pişirdiğiniz kuruyemişleri ilave edin. Biraz karıştırdıktan ve 2-3 dk pişirdikten sonra ocağı kapatın. Kaselere paylaştırın. Benim toplam 9 kase aşurem oldu. Biraz soğuduktan sonra üzerini süsleyin. Soğuk veya ılık servis yapın.

Afiyet olsun...

12 yorum:

Sibel dedi ki...

Haklısın Şulecim önemli olan niyet, ellerine sağlık. Zaten 7 malzeme olması yeterliymiş aşurede. Ben dağıtıldığı için herkesin damak tadına herşey uymayabilir diye çekindim ama aslında daha çok baharat, soya, bakla filan da koymak isterdim:) Yine de ister karmaşık ister sade olsun harika ve sağlıklı bir tatlı. Doktorlar bile tavsiye ediyorlar. Allah kabul etsin canım.

ZeYNeP dedi ki...

Şule elleirne saglık,
Kesinlikle niyet cok onemli,

Süslemelerinde cok şık olmus, ve esinlendiğin adresi bile yazman cok guzel, acık olmak ne guzel değil mi:)
Ellerine , gönlüne saglık,

Figen

Adsız dedi ki...

Sibelcim senin de ellerine sağlık. Harika görünüyor aşureleriniz. Aslında her seferinde yeni bir malzeme katsak denemiş oluruz. Gerçekten de her haliyle çok lezzetli bir tatlı. Ben aşuremi pazar günü yaptım ve pazar günü bitti maalesef. Keşke tam ölçü ile yapsaydım. Herkesin aşuresini Allah kabul etsin.

Figencim teşekkürler. süslemeleri beğenmene sevindim. Ben de çok sevdim :)

Sevgiler..

Adsız dedi ki...

Ellerinize saglik.
Bence asureye bildik tatlar daha cok yakisiyor. Basit ve alıstigimiz asurenin tadi daha guzel oluyor.

Adsız dedi ki...

Şulecim süsleme çok güzel olmuş, çok beğendim. Ellerine sağlık... Dün akşam ben de aşuremi senin tarifinde olduğu gibi temel malzemeleri kullanarak pişirdim. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Şule bu ne muhteşem tabak:)) Ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

anonim teşekkürler. sevgi ve emekle yapıldıkça her hali güzel olur herhalde.

haticecim teşekkürler. senin aşuren de güzel olmuştur mutlaka. Afiyet olsun..

şeyma beğenmene sevindim :) teşekkürler..

Adsız dedi ki...

Çok leziz ve de şık görünüyor. Elinize sağlık...

Adsız dedi ki...

Şimdilik bloğunuzda ilk turumu hızlıca attım ve içim açıldı.Yarın tekrar gelip bütün sayfalarınızı inceleyeceğim.Sevgiler

www.beyhan.ile.biz

Adsız dedi ki...

nilüfer ve beyhan teşekkürler..

Adsız dedi ki...

dün akşam eve gittiğimde kızımla annem senin gibi temel malzemelerle çok güzel bi aşure yapmışlar.ben bu sade halini daha çok seviyorum.komşulara dağıtması da yine kızımla bana kaldı. ellerine sağlık....Allah kabul etsin...

Adsız dedi ki...

aslıhan ne mutlu sana eve gidince hazır aşure bulmuşsun. Ne büyük mutlulukla yenilmiştir aşureler ve de dağıtılmıştır. Sizinkini de Allah kabul etsin ve afiyet olsun..