Sayfalar

Pazartesi, Şubat 20, 2006

Köfteli Makarna



Fesleğeni mutfağımda yaklaşık bir yıldır kullanıyorum. Zeytin sosunda, yoğurt çorbasında ve en çok da domatesli soslarda... Domates ile birlikte fesleğenin muhteşem bir lezzeti oluyor. Bu tarif de bu iki lezzeti birlikte kullandığım ve sonucunu bizim çok beğendiğimiz bir yemek. Umarım sizde denediğiniz de beğenirsiniz...

Malzemeler :

  • 1/2 paket burgu makarna
  • 150-200 gr kıyma
  • 1 adet küçük kuru soğan
  • 2 yemek kaşığı galete unu( bayat ekmek içi de olur)
  • 1 diş dövülmüş sarımsak
  • tuz, karabiber, fesleğen, kekik, kırmızı biber
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 2 çay bardağı domates rendesi
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 avuç kıyılmış maydanoz
Hazırlanışı:

Soğanı rendeleyin. Kıyma, soğan, sarımsak, galete unu, tuz ve fesleğen dışındaki baharatlardan dilediğiniz miktarda ekleyip iyice yoğurun. Daha sonra bu karışımdan fındıktan biraz daha büyük parçalar koparıp yuvarlayarak köfteler yapın. Bu arada makarnayı tuzlu suda 10 dk. haşlayın. Hazırladığınız köfteleri teflon tavaya 2 yemek kaşığı sıvıyağ koyarak kızartın. Daha sonra havlu kağıt serilmiş bir tabağa alarak fazla yağının süzülmesini sağlayın. Küçük bir tavaya domates rendesi ve salçayı koyup bir süre pişrin. Eğer çok susuz olursa bir miktar sıcak su veya biraz daha domates rendesi ekleyebilirsiniz. Daha sonra tuz, karabiber ve bir miktar da fesleğen ekleyin. Kızarttığınız köfteleri de sosa ekleyip karıştırın.

Makarnaların suyunu süzüp tencereye alın. Üzerine 2 yemek kaşığı zeytinyağı gezdirin ve karıştırın ( ben bu sırada 1-2 dk. ocakta tutuyorum tencereyi ) Sonra tabağa önce makarnayı koyun . Üzerine istediğiniz kadar köfte yerleştirip sostan gezdirin. Son olarak da maydanoz serpip servis edin.

Afiyet olsun...

10 yorum:

Nezaket dedi ki...

Merhaba,
Bizim evde en sevilenler arasindadir : Domates soslu makarna ve köfte. Ellerine saglik... Bizim evdede mutlaka domates sosuna feslegen (yas - kurutulmus) konur. Ben feslegenli domates sos yaparken mutlaka makarnanin haslama suyundan birkac kasik da ilave ederim sosa. Cok guzel olur.

Adsız dedi ki...

Nezaket aslında en güzeli makarnanın haşlama suyunu tamamen çektirmek makarnalara ama ben o makarna-su oranını ayarlayamıyorum hala. Sosa ekleyerek değerlendireceğim ben de artık. Teşekkürler...

pınar dedi ki...

hatice ne güzel bir görüntü. makarna zaten her şekilde sevdiğim bir şey. domatesli-kıymalı yapıyorum bazen ama köfteli yapmak da değişik bir fikir.
eline sağlık.
suyunu süzmeden yapmak istersen yarım paket makarnaya 1 litre su iyi geliyor.ben öyle yapıyorum.1 litreden az su koymak da iyi olur çünkü suyunu çekince pişmemişse kaynar su ekleyebilirsin.
sevgiler.

Adsız dedi ki...

Neslihan çok teşekkür ederim...
Merhaba Pınar.Köfteli makarnayı da tavsiye ederim. Makarna haşlarken verdiğin oranlarda deneyeceğim bir dahaki sefere. Teşekkürler...

Adsız dedi ki...

Haticecim makarna çok hoş görünüyor. Denemeye değer bir tarif, ben zaten burgu makarnayı çok severim. Ellerine sağlık...emel

Adsız dedi ki...

Emelcim, beğendiğine çok sevindim. Umarım sen de dener ve beğenirsiniz. Selamlar...

Adsız dedi ki...

merhaba,siteniz çok güzel köfteli makarnanızda çok nefis görünüyor en kısa zamanda yapıcammmm:))) yapabilirim yani

Adsız dedi ki...

Rümeysa, sitemizi beğenmene çok sevindik. Teşekkürler. Tarifi umarım dener ve beğenirsin. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Haticecim ellerine sağlık,bizim makarna canavarlarına birde böyle yapıyım bakalım.Eti sevmezler ama köfteli olunca eminim beğenilir ,teşekkürler,sevgiler.....

Adsız dedi ki...

Zeynepcim, teşekkür ederim. Köfteyi seviyorlarsa bunu da beğenirler umarım. Denediğinde sonucunu da yazarsan sevinirim. Sevgiler...