Sayfalar

Çarşamba, Mart 01, 2006

Afacan Kurabiye



Kurabiyeleri annemde yaptım. Aslında annemin istediği kurabiye türüne pek benzemese de yine de sesini çıkartmadı. Annem cevizli, üzümlü, ağızda dağılan türde kurabiyeleri sever. Bana kurabiye yap deyince ben de yeni bir tarif denemek istediğimden ortaya bu bisküvimsi kurabiyeler çıktı. Çayla gayet güzel gidiyor. Ayrıca fırında pişerken harika kokular çıkıyor. Tarifi Sahrap Soysal'ın Hürriyet'teki köşesinden almıştım.

Malzemeler:

  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 2,5 su bardağı un
  • 1 tutam tuz
  • 2 adet yumurta
  • 3 yemek kaşığı dövülmüş fındık(ceviz kullandım)
  • 1 adet portakal kabuğu rendesi
  • 60 gr tereyağı + zeytinyağı
  • ek olarak 1 çay kaşığı karbonat kullandım
Yapılışı:

Yoğurma kabına yağ, şeker, yumurtayı koyup iyice karıştırın. Dövülmüş fındık (ceviz) ile portakal (limon) kabuğu rendesi ekleyerek karıştırmaya devam edin. Un ve tuzu ekleyip kulak memesi kıvamına gelinceye kadar yoğurun. Hamurun üzerini örterek 30 dk dinlendirin. Daha sonra kurabiye hamurunu rulo yapın ve keskin bir bıçakla dilimleyin. Ben dilimleyip yağlı kağıda dizdim. İsterseniz dilimledikten sonra tezgahın üzerinde elinizle yuvarlayarak iki ucunu birleştirin ve simit şekli verin. 175 dereceye ayarlı fırında 20 dk pişirin.

Afiyet olsun..

2 yorum:

Adsız dedi ki...

son yorumları nasıl koyuyorsunuz acaba bloggerhacks daki bir koud koydum ama nnann die yazı çıkıyo ve hep anonmoyous gozukuyor belli olduguna rağmen kişiler adlarını yazdıklarına ragmen ve ayrıca son yorumları değil ilk yorumları gösteriorrr??????? lutfen soyleyin nolur

Adsız dedi ki...

rümeysacım biz de oradaki kodu ilk koyduğumuzda aynı sorunu yaşamıştık. Daha sonra yanlış hatırlamıyorsam Settings --> Formatting --> kısmında Timestamp'i Cuma,Mart 03,2006 formatını seçtik. Böylece Nann'lar yok olmuştu. Bir dene istersen..