Sayfalar

Pazartesi, Mart 27, 2006

Antep Fıstıklı Kurabiye



Dün akşam biraz yorgun olmama rağmen çayın yayına bu kurabiyeleri pişirdim. Çok önce Beğendik'te gördüğüm kurabiyelerden esinlenerek denedim bu tarifi.

Malzemeler :
  • 1/2 su bardağı pudra şekeri
  • 1 yumurta
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1/2 paket kabartma tozu
  • 1/2 çay bardağı file antep fıstığı ( iri dövülmüş de olur)
  • 3/4 çay bardağı toz antep fıstığı
  • 1+2/3 su bardağı un
Hazırlanışı :

Yumurta ve pudra şekerini bir kaba koyun iyice karıştırın. Sonra sıvıyağı ekleyip karıştırın. Un ve kabartma tozunu ekleyin. Hamur kıvamına geldikten sonra file antep fıstıklarını ekleyip hamuru yoğurun. Daha sonra hamuru tezgah üzerinde rulo yapın. Rulonun kalınlığı isteiğinizden daha kalın olsun. Sonra tezgaha toz antep fıstığını yayın. ruloyu tezgah üzerinde yuvarlayarak antep fıstığının tüm dış yüzeyi kaplamasını sağlayın. Daha sonra ruloyu buzdolabında 20 dk. dinlendirin.
Dolaptan çıkardığınız ruloyu 1-1,5 cm kalınlığında kesip yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye yerleştirin. Önceden ısınmış 170 derece fırında 10 dk. pişirin. Isıyı 150 dereceye düşürüp 3-4 dakika daha pişirin. Fırından çıkardığınız kurabiyeleri tel ızgara üzerine dizip soğumasını bekleyin.
Afiyet olsun...

13 yorum:

Adsız dedi ki...

ayyyyy çok güzel görünüyorlr ellerinize sağlık ben bu sayfayı seviyorum yaaa

Adsız dedi ki...

Cennet çok teşekkürler güzel sözlerin için :))

Ebruli Lezzetler dedi ki...

Canım çok çekti şimdi... Görünüm süper olmuş. Ellerine sağlık, ilk fırsatta deneyeceğim.

Pitircik dedi ki...

Merhaba Hatice,
Cok hos ve pratik bir kurabiye. En guzeli de sivi yagla yapiliyor. Tadini cok merak ettim...Ellerine saglik!!

Adsız dedi ki...

Ebru, teşekkür ederim. Umarım dener ve beğenirsin.
Pıtırcık, beğendiğine çok sevindim. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Merhaba Haticecim,
ellerine saglik cok güzel görünüyorlar eminim ki bir o kadar da lezzetlidirler,ilk firsatta deneyecegim.
Hoscakal...

Adsız dedi ki...

Aslı, görünüşünü beğendiğine sevindim. Umarım dener ve lezzetini de beğenirsin. Sevgiler...

Elifce dedi ki...

Merhaba, oldukça görünüşü harika iştah açıcı eminim tadıda öyledir.

Adsız dedi ki...

Elif çok teşekkürler...

Adsız dedi ki...

merhaba
sitenizi çok beğenerek takip ediyorum, özellikle margarinsiz tariflerinizi sıklıkla uyguluyorum.
Bu kurabiyede kullandığınız file ve toz antep fıstığını nereden temin ediyorsunuz? Sanırım aynı şehirde yaşıyoruz.

Sevgiler

Nergis

Adsız dedi ki...

Merhaba Nergis, sitemizi beğendiğine çok sevindik :) Ben bu malzemeleri Gimat toptancılar sitesindeki Bağdat baharatın perakende yerinden almıştım. Ama sanırım büyük marketlerde de kolaylıkla bulunabilir. Beğendikte de file antep fıstığı görmüştüm.

Adsız dedi ki...

BAYANLAR BİR ŞEY SORABİLİRMİYİM?
1+2/3 NASILBİR ÖLÇÜDÜR AÇIKLAMA YAPARSANIZ SEVİNİRİM TEŞEKKÜRLER :)

Adsız dedi ki...

İki bardaktan biraz daha az un demek.