Sayfalar

Perşembe, Nisan 13, 2006

Annemin İçli Ekmeği



Hafta sonu annemi alıp bize getirdik. Kaç gündür kontrolleri için hastaneye gidip geliyordu, değişiklik oldu onun için de, bizim için de. Hazır annem gelmiş onun nefis tariflerinden birini yaptırmamak olmazdı. Ben balkonumuzu yıkarken annem de mutfakta hamurunu ve içini hazırladı. Sonra da annem ekmekleri hazırladıkça ben pişirdim. Toplamda 21 tane içli ekmeğimiz oldu. Biz içini kıymalı olarak hazırladık. İçini patatesli, ıspanaklı, peynirli hatta pastırmalı olarak da hazırlayabilirsiniz. Ankara'nın güneşli havasında, balkonumuzda demli çay eşliğinde keyfimize diyecek yoktu :).

Malzemeler:

  • 200-300 gr kıyma
  • 2 iri domates
  • 2 iri soğan
  • 2-3 yeşil biber (evde olmadığı için katamadık)
  • 1 küçük demet maydanoz
  • tuz, karabiber, kırmızı pul biber
  • biraz zeytinyağı
  • 1 kilo un
  • 1 paket kuru maya
  • 1-2 tatlı kaşığı tuz
  • su

Yapılışı:

1 kilo undan 1 kase kadar ayırın. Un, maya, tuz ve su ile yumuşak bir hamur yapın. Hamurun üzerine bir tabak kapatın ve bir örtü ile üzerini örtün. 1- 1,5 saat dinlendirerek kabarmasını sağlayın. Soğanı, domatesi, biberi küçük küçük doğrayın. Maydanozu ince ince kıyın. Baharatlarla birlikte kıymaya ilave edin ve elinizle iyice karıştırın. Kıymanız yağsızsa biraz zeytinyağı ekleyin. Mayası gelmiş hamurdan mandalinadan biraz büyük parçalar alın ve ayırmış olduğunuz unu kullanarak tezgahta merdane yardımıyla açın. Hamuru 25-30 cm çapında açtıktan sonra 1 yemek kaşığı içi yarısına yayın. Diğer tarafını üzerine kapatın ve kenarlardan sıkı sıkı bastırın. Teflon tavada arkalı önlü pişirin. Pişirip bir kenara aldıktan sonra bir yüzünü tereyağı ile yağlayın.

Afiyet olsun..

24 yorum:

Adsız dedi ki...

ayyy ilk yorum yazanbenim sanırım.ben çok severim bu tarz hamur ilerini eminim tadı da hariha olmuştur görüntüüsnden belli zaten ellriniza sağlık insanın ısırası geliyo birazcık.
sevgilerr.

Adsız dedi ki...

cennetçim hamur işini sevmeyen yoktur herhalde :) tadı da çok güzeldi emin ol. Şu anda resme baktıkça benim de canım istemedi değil :)

Adsız dedi ki...

Çok güzel olmuşşşşş.Orijinal fikirlere bayılıyorum.Ellerinize sağlık.

Adsız dedi ki...

Annelerin yaptığı herşey güzel oluyorBizde yazları memlekette bahçede yaparız.Kalabalıkta yemenin tadıda daha bir güzel oluyor.özelliklede bana kalmayacak korkusuyla yemeyi çok özledim.Neyse yaza pek bir şey kalmadı.Annenin ellerine sağlık ,sevgiler.....

Adsız dedi ki...

ece beğenmene sevindim. Ekmeğimizi orijinal bulmana sevindim ve de şaşırdım :)

zeynepcim haklısın. Anneler ne yapsa güzel oluyor. Bahçede ve de kalabalıkta mutlaka daha tatlı geliyordur :)

Adsız dedi ki...

Çok güzel görünüyorlar.Pazar tarifim çıktı görünüşe göre.:)
ellerinize sağlık.Elif...

Adsız dedi ki...

afiyet olsun bende çok severim telefon etseydin gelir balkon keyfinize biz de katılırdık
www.blogcu.com/sibelcan
sibelin mutfağı

Adsız dedi ki...

elif beğenmene sevindim. pazar gününe de deneyip tadını da beğenirsiniz umarım.

sibel bilseydim aramaz mıydım :)

Ebruli Lezzetler dedi ki...

Çok güzel görünüyorlar. Annenin ve senin ellerine sağlık. Pazar kahvaltısında mutlaka deneyeceğim.

Adsız dedi ki...

Nefis bir görüntü annenizin ve sizin elinize sağlık.benimde şimdi aklıma annem geldi oda ne zaman gelse yada ben onlara gitsem gözlem yapar bende bayıla bayıla yerim allah onları başımızdan eksik etmesin.sevgiler.

Adsız dedi ki...

ben de yazmadan edemeyecegim, yemis gibi oldum fotograf harika. Ellerinize saglik, anne eli degince zaten guzel olmustur.
Devrim

Adsız dedi ki...

Yaaa inanmıyorum
Benim annemde yapar bundan ve ben çok severim..
Hemen print aldım, yapıp anneme götüreceğim bakalım beğenecekmi
Çok sağoll.
Ellerine sağlık.
Munise

Adsız dedi ki...

ebru teşekkürler. kahvaltıya da öğle yemeğine de akşam yemeğine de çok güzel gidiyor :)

susam görüntü benim de çok hoşuma gitti :). annelerimiz isteklerimizi hiç kırmaz zaten. Allah başımızdan eksik etmesin onları, sağlıklı uzun ömürler versin.

devrim fotoğrafı beğenmene sevindim. yorumuna da çok sevindim.

munise, annen de beğenir inşallah tarifi.:)

Adsız dedi ki...

annem annem güzel annemmm...

sevgiler,slmlar.
arZu

ruchan dedi ki...

Uff harika görünüyor ellerinize sağlık. Nasıl canım çekti anlatamam.. Pratik bir tarifmiş. En kısa zamanda denemeyi düşünüyorum.
Sevgilerimle:)

Defne dedi ki...

Daha bugun annemle konustum ama oyle telefonla falan hasret kolay kolay giderilemiyor. Yakinda donuyorum Ankara'ya, annemle, ailemle boyle keyifler yasamaya. Bakarsiniz birgun sizle de biraraya geliriz Ankara'da. Ellerinize saglik, annene ve sana saglik ve mutluluk dolu gunler dilerim.

Adsız dedi ki...

arzu Allah annelerimize sağlıklı uzun ömürler versin.

cimcime beğenmene sevindim. umarım en kısa zamanda denersin.

defne başka bir şehirde yaşıyorsun sanırım. Ankara'ya dönüp ailene kavuşacağına çok sevindim. Ben de sana ailenle sağlık ve mutluluk dolu günler diliyorum.

Adsız dedi ki...

ben bu tarifi denedim.ama açmakta çok zorluk çektim.sanırım hamur yumuşak oldu.birde ince mi açılmalı yoksa kalın mı?yağladım ama sert oldular.birde yaş maya kullanabilirmiyiz bu tarifte?teşekkürler

Adsız dedi ki...

selin annemin hamuru da çok yumuşaktı. un yardımıyla zor da olsa açtı. Mümkün olduğunca ince açmaya çalıştı, ama bu tabi biraz da size bağlı ben herhalde annem kadar ince açamam. Evde yaş maya olmadığı için kuru maya kullandık, yaş maya da kullanılabilir tabi ki.

Adsız dedi ki...

Gozleme benim de cok hosuma giden bir hamurisidir. Uzun zaman olmustu yapmayali. Simdi resimlerini gorunce aklima geldi. Haftasonu kahvaltisi icin yapayim.

Ic malzemesi olarak haslanmis mercimek, rendelenmis patlican ya da bal kabagini da tavsiye ederim.

Adsız dedi ki...

obur kedi gözleme de yap içli ekmek de yap :) senin söylediğin iç malzemeleri de oldukça farklı. Gözleme içinde yememiştim hiç.

Peritozu dedi ki...

Siteniz cok hosuma gitti,hele ekmek tarifleri esimi cok sevindirecek :)

Sitemde yemek kategorisi olusturdugumda sizide listeme dahil etmek isterim izninizle.

şule dedi ki...

Peri Tozu teşekkür ederim.. Listende olmak bizi de çok mutlu eder..

online mutfak dedi ki...

Ya ama gece gece bu tarifi okumak hiç iyi olmadı :) görüntüsü bile iştah açmaya yetiyor, ellerinize sağlık ...


çay makinası