Sayfalar

Pazar, Kasım 18, 2007

Havuçlu, Cevizli, Çikolatalı Kek



Cuma akşamı yemek kitaplarımı karıştırırken, Oktay Usta'nın kitabında gördüm bu keki. Fakat kek harcım unu fazla kaçırınca biraz katı oldu ve çareyi süt ve yağ eklemekte buldum. Sütü ekleyince eklediğim şeker az geldiğinden biraz tatsız oldu. Siz şeker miktarını artırabilirsiniz.

Malzemeler:

  • 1 büyük veya 2 orta boy havuç
  • 1 adet elma
  • 1 kahve fincanı damla çikolata
  • 1 kahve fincanı üzüm
  • 1 kahve fincanı dövülmüş ceviz
  • 4 iri yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 250 ml süt
  • 1,5 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 paket kabartma tozu
  • un
Yapılışı:

Şeker ve yumurtayı köpürene kadar çırpın. Rendelenmiş havucu, elmayı, damla çikolatayı, üzümü, cevizi, yağ ve sütü ekleyip karıştırın. Unu ve kabartma tozunu ekleyip tahta kaşıkla karıştırın. Kıvamı koyu tahin kıvamında olacak. Kek kalıbınızı 1 çay kaşığı tereyağıyla iyice yağlayın. 1 tatlı kaşığı unla kalıbı boşluk kalmayacak şekilde unlayın. Kek karışımını kalıba boşaltın ve önceden ısıtılmış 170 derece fırında pişirin. Benim kek harcım kalıba fazla geldiği için kalanını küçük muffin kalıplarına paylaştırdım.

Afiyet olsun..

7 yorum:

Adsız dedi ki...

Ne hoş bir yer burası böyle.. :)

çok mutlu olduğum sayfanızla tanıştığıma.. tarifler arasında gezinmeye devam edeyim.

Bu sırada şeker miktarı az olan kekler tercihim. Tam benlik diyebiliriz :)

ellerinize sağlık.

Not: Bu sırada her yeni yazı eklediğinizde sitemdeki blog manşet bölümüne başlığını eklerseniz diğer blogcu arkadaşlarda yeni yazı eklediğinizden haberdar olacaklardır. :) bilginize.

Saliha dedi ki...

şule ellerıne saglık..bende az tatlı keklerı severım :)

NiNo dedi ki...

ellerinize saglik nefisssssssss

butterfly dedi ki...

Şulecim kek olur da ben gelmez miyim:). Ellerine sağlık; malzeme çeşitliliğiyle bu kek tam benlikmiş.
Sevgiler..
aslı

Adsız dedi ki...

zerrin, sayfamızı beğendiğine sevindim. kek tam senin damak tadına uygun demek ki :)

Düğme Bay'la BinbirçeşniHayat, nino ve aslı beğenmenize memnun oldum. yorumlarınız için ayrı ayrı teşekkür ederim. aslı gel tabi, ikram edebilseydim keşke :)

Neşeli Sesler dedi ki...

Merhabalar,
Yine benim favorim olan muhteşem muffinler :)
hemen denenecek :)
elinize sağlıkkk

Adsız dedi ki...

elif beğenmene sevindim. teşekkür ederim. :)