Sayfalar

Perşembe, Kasım 06, 2008

Köfteli Tarhana Çorbası



Doğum öncesi iznimin 4. haftası da bitmek üzere. Artık hareketlerim iyice kısıtlanmaya başladı. Kızımızın geleceği anı heyecanla bekliyoruz. Tarifi Oktay Usta'nın programını izlerken gördüm ve yaptım. Oldukça lezzetli oluyor, fakat köfteleri pişirirken neredeyse hepsi dağıldı. Dağılmaması için içine yumurta koymamı söylediler, ama tabi böyle de gayet lezzetliydi. Denemenizi öneririm.

Malzemeler:

  • 2 çorba kaşığı tarhana
  • 100 gr kıyma
  • 3 çorba kaşığı ince bulgur
  • 1 kase yoğurt
  • 2 çorba kaşığı un
  • tuz
Üzeri için:
  • 1 soğan
  • 2 diş sarımsak
  • nane
  • kırmızı biber
  • 1 çorba kaşığı tereyağı + zeytinyağı
Yapılışı:

Bulguru sıcak suyla demlendirin. Tarhana ve kıymayı ekleyerek iyice yoğurun. Harçtan misket kadar köfteler yapın. Bir tencereye sıcak su koyarak, kaynatın. Köfteleri suya atarak pişirin. Terbiyesi için yoğurt, un, tuz ve bir miktar suyu karıştırın. Tencereye aktarmadan önce çorbanın kaynamış suyundan yoğurtlu harca ekleyerek ılıtın. Tencereye ekleyerek bir müddet daha kaynatın. Sosu için yağda küçük doğranmış soğan ve sarımsakları soteleyin. Üzerine nane ve kırmızı biber ekleyin. Çorbanın üzerine sosu dökerek servis yapın.

Afiyet olsun..

7 yorum:

Adsız dedi ki...

Yazılarınızı sürekli okuyorum ama ilk defa yorum bırakıyorum.Bende hamileyim ve her an doğum yapabilirim.Normal doğum diye düşünüyorum ama bakalım.Allah tüm hamilelerin yardımcısı olsun ve kolay bir doğum nasip etsin hepimize.

Adsız dedi ki...

Umarım siz de ben de rahat bir doğum geçiririz. Yorumunuz için teşekkürler..

butterfly dedi ki...

Şulecim umarım rahat bir hamilelik ve doğum geçirirsin canım.
Çorba çok değişik ve güzel görünüyor, Oktay Ustanın tariflerini ben de çok seviyorum. Ellerine sağlık Şulecim.
Sevgileeer:)..
aslı

Deniz dedi ki...

Süper görünüyor gerçekten. Eline sağlık.

Adsız dedi ki...

Aslı hamileliğin çoğu geçti azı kaldı :) Şimdi doğuma odaklandım, bakalım nasıl olacak.. Güzel dileklerin için tşk ederim.
Oktay usta hergün marifetlerini sergiliyor. Bu çorbayı da tavsiye ederim.. Sevgilerimle..

Denizciğim, teşekkür ederim. Ada'ya yap mutlaka, hem besleyici hem lezzetli..

Adsız dedi ki...

YUMURTA KOYMAK YERINE UNA BULAYIP SUYA ATARSANIZ KOFTELERINIZ DAGILMAZ, SEVGILER.

Adsız dedi ki...

esra içinde tarhana olduğundan olabilir mi acaba? senin yöntemini de bir dahaki sefere deneyeceğim.