Sayfalar

Salı, Ocak 13, 2009

Brokoli Çorbası



Bu çorba özellikle çocuklar için hem besleyici hem lezzetli. Bizim kadar Erkan da çok severek içiyor...

Malzemeler:
  • 1/2 paket brokoli
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1,5 su bardağı süt
  • 1 küçük soğan
  • 1/2 çay kaşığı muskat rendesi
  • tuz, karabiber
  • sıcak su
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
Hazırlanışı:

Brokolileri yıkayıp tencereye alın. Soğanı 4'e bölüp tencereye ekleyin. Tuzunu ekleyip brokolilerin üzerini geçecek kadar sıcak su ilave edin. Ocakta brokoliler yumuşayana kadar pişirin. Sonra içindeki soğanları çıkarın ( dilerseniz kalabilir) blender ile brokolileri parçalayın. Unu bir kaseye alıp üzerine süt ekleyerek karıştırın. Bu karışımı tencereye yavaş yavaş karıştırarak ekleyin. Kalan sütü de yine karıştırarak tencereye ekleyin. Ocağın altını yakıp çorbayı ara ara karıştırarak kaynatın. Çorbaya biraz karabiber ve muskat rendesini ekleyin. Yağı da koyup tekrar karıştırın. Kıvamı koyu ise sıcak su ekleyerek açabilirsiniz. Biraz daha kaynadıktan sonra çorbayı ocaktan alın. Dinlendikten sonra servis edebilirsiniz.

Afiyet olsun...

10 yorum:

Neşeli Sesler dedi ki...

nefis görünüyor
Krema da koysak aynı kıvamı elde edermiyiz acaba?

Adsız dedi ki...

Elif teşekkür ederim :) Sanki biraz daha koyu olur gibi düşünüyorum; o da su ilavesi ile açabilir...

Adsız dedi ki...

merhaba
brokoli çorbası çok güzel oluyor sizinki de çok güzeldir eminim, ben bu çorbaya havuç ve patates de koyuyorum ayrıca ununu kavurarak ekliyorum bir de böyle denemenizi tavsiye ederim.ellerinize sağlık

Adsız dedi ki...

Merhaba Özge, farklı şekillerde yapmak mümkün elbette. Sevgiler...

Damak Tadı dedi ki...

Bende sık sık mevsiminde yaparm bu çorbayı..Genellikle kremalı yapıyorum ve çok lezzetli oluyor.Ben un kavurmuyordum dibinde hafta sonu bu şekli ile deneyeceğim..Ellerine sağlık..


Sevgiler..

Adsız dedi ki...

Bu şekilde de umarım deneyip beğenmişsinizdir.

Sevgiler...

Adsız dedi ki...

BROKOLİ ÇORBASI GERÇEKTEN GÜZELMİŞ ÖNCELİKLE TEŞEKKÜR EDERİZ SİZE BÖYLE GÜZEL TARİFLER VERDİGİNİZ İÇİN

hatice dedi ki...

Ata Bey, beğeniliyorsa ne mutlu bize :)

zehra dedi ki...

Sitenizi çok begendim.takipcisiyim.sevgiler....

hatice dedi ki...

Zehra Hanım, çok teşekkürler, her zaman bekliyoruz :)