Sayfalar

Pazartesi, Şubat 08, 2010

Kaşarlı Köfte


Hafta sonu annemler için hazırladığım bir yemek. Köfteyi tepsiye yayıp bütün olarak pişirdiğinizden normale göre daha yumuşak bir köfte oluyor. Hem pratik hem de farklı bir sunum...

Malzemeler: 

  •  800 gr. kıyma
  • 1 iri kuru soğan 
  • 2-3 diş dövülmüş sarımsak
  • 1-1,5 çay bardağı galeta unu
  • 1 yumurta
  • tuz, karabiber, yenibahar, kekik
  • 1 kase rendelenmiş kaşar peyniri
  • 3 yemek kaşığı domates ve biber salçası karışımı 

Hazırlanışı: 

Soğanı rendeleyin. Galete ununa biraz su ekleyip yumuşamasını sağlayın ( annem köfteleri hep bayat ekmek içini ıslatarak yapıyor ve köfteleri çok yumuşak olur. ben de bunu öğrenince köfteye galeta ununu eklerken mutlaka ıslatıyorum) Bir kaba kıyma, rendelenmiş soğan, sarımsak, yumurta, galeta unu koyup  damak zevkinize göre dilediğiniz miktarda tuz , karabiber, yenibahar ve kekiği ekleyin. Tüm malzemeleri karıştırıp iyice yoğurun. Vaktiniz varsa 1 -2 saat dolapta dinlendirin. Fırın kabınızı yağlayın ( ben yuvarlak küçük boy borcam tepsi kullandım,yaklaşık çapı 26 cm.) Köfte harcının yarısını tepsiye yayın. Rendelenmiş kaşar peynirini köfte harcının üzerine eşit olarak serpin ve üzerine hafif bastırın. Kalan köfte harcını da tezgah üzerinde tepsi genişliğinde yayıp tepsinin üzerine alın( tezgahta kalan harca biraz şekil vererek tepsiye koyduğumuzda alttaki kaşar ve harcın bozulmasını önlemiş oluyoruz) . Elinizle bastırarak düzeltin.  Önceden ısıtılmış 200 derece fırında 20 dk. pişirin.  3 kaşık salçayı ( ev yapımı salça kullandım) 1 su bardağı su ve biraz tuz ile karıştırın. Fırından tepsiyi çıkarıp üzerine salçalı sosu gezdirin. Tekrar fırına verip 10 dk. daha pişirin.  Yemeğinizi soğumadan servis edin.

Afiyet olsun...     

9 yorum:

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Ellerinize yüreğinize sağlık.Bloğunuzdaki tarifler çok güzel.İzmirden sevgiler.Mine

hatice dedi ki...

Mine, çok teşekkürler :))

Peritozu dedi ki...

Bu aksam bu yemekten mi yapsam dedirten bi goruntu.

Mutfagin yolunu tutma zamani geldi sanirim .

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerinize sağlık,çok kuru oluyor diye fırında köfte yapamayan benim gibiler için harika bir tarif...


sevgiler...

hatice dedi ki...

Peri tozu fotoğraf, deneyip beğenirsiniz umarım.

Ab-ı hayat, o zaman bunu mutlaka denemelisiniz. Sevgiler...

canikom dedi ki...

çok güzel olmuş.kaç kişilik bu yemek acaba

hatice dedi ki...

Oya, fotoğraftaki gibi 6 porsiyon çıkıyor. Sevgiler...

hazal dedi ki...

Dün akşam denedim çok güzel oldu..teşekkürler..

hatice dedi ki...

Hazal, beğendinize çok sevindim, afiyet olsun...