Sayfalar

Cuma, Şubat 26, 2010

Midye Böreği


Buna benzer bir böreği iş yerinden Esra Hanım ikram ettiğinde çok beğenmiş, internette benzer bir tarif mutlaka vardır diye aramıştım. Bulduklarım arasından Defne Yaprağı 'daki tarifi denemeye karar verdim. Benimkiler Meryem Hanım'ınkiler gibi kat kat görünmedi ama olsun, o kadar emek verdim yapmak için bloga eklemeden olmazdı :) Yapılışı zahmetli, ama sonuçta çok lezzetli bir börek oluyor. Tarifi ben patatesli ve kıymalı iç ile (bibersiz ve biraz da salça ekleyerek) hazırladım. Yapılışını birkaç ekleme dışında Meltem Hanım'ın anlatımıyla aktarıyorum. 

Malzemeler:

Hamur Malzemesi:

  • 1 yumurta
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 çay bardağı su
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 3+ 1/4 su bardağı un (yumurta küçükse 3 bardak yeterli) 

Yağlamak için:

  • 200 gr. tereyağ   

Dilediğiniz iç malzemesi:

  • 200 gr. peynir+1/2 demet kıyılmış maydanoz
  • 5 adet haşlanmış patates+kavrulmuş 150 gr.kıyma,kavrulmuş 1 adet soğan ve yeşil biber
  • 250-300 gr. kavrulmuş kıyma+1/2 demet maydanoz

Hazırlanışı:

Hamur için sıvı malzemeleri yoğurma kabında karıştırıp,kabartma tozu karıştırılmış unu birkaç seferde ilave edip,yoğurun.15 dk. dinlendirin. 

Yağı eritip,2 dk. orta ateşte suyunu çektirin.ılıtın. ( Ben 30-40 gr tereyağ ve 1/2 su bardağı sıvıyağ karışımı kullandım) 

Hamuru 4 eşit parçaya bölün.İlk hamuru açabildiğiniz kadar ince açın.Oklavayı bırakıp kenarlarından elinizle de biraz açtırın(hazır yufka büyüklüğünde).Tezgahın bir ucuna serin.Diğer hamuru aynı şekilde açın.İlk yaptığınız hamuru erittiğiniz yağdan kaşıkla döküp,her tarafını elinizle yağlayın.2. açtığınız hamuru üzerine yerleştirin.3. hamuru açıp,2.yi yağladıktan sonra üzerine yerleştirin.4. hamuru da aynı şekilde yaptıktan sonra üzerini yağlayıp,hepsini birden alttan çekerek her tarafından büyütmeye çalışın.(baklava gibi ince açanlar için gerekmeyecek ama diğerleri için hepsi birden rahatlıkla inceliyor)

Hamuru çok sıkı bir şekilde rulo yapın(hava kabarcıkları oluştu ise patlatarak rulo yapın.Hamur katları açılırken ayrılıyor,yoksa. Bende hamurları üst üste koyarken de kabarçıklar oluştu; onları da  kürdanla patlattım) bir tepsiye alarak üzeri kapalı 1/2 saat dolapta bekletin.(eğer sonra yapacaksanız 2-4 parçaya bölüp,buzluğa kaldırın).Bir parmak kalınlığında kesin.Her birini az unlanmış zeminde merdane ile rulo yapılmış kısım üzerinden 12-13 cm çapına kadar açın.İç malzemesini üst kısma yerleştirip,ister ikiye katlayın;isterseniz iki ucunu birbirine ortada kavuşturup,mekik şeklini aldırın,ters çevirip,tepsiye yerleştirin(ki böyle daha güzel oluyor)Sık olarak yerleştirebilirsiniz.180 ºC fırında altı üstü pembeleşene dek pişirin.Mutlaka ılık servis yapın.

Afiyet olsun...

4 yorum:

Filiz dedi ki...

Çok lezzetliydı Hatice'ciğim emeğine ,ellerine sağlık.

Filiz.

hatice dedi ki...

Filizcim beğendiğinize çok sevindim, afiyet olsun.

Umarım sen de deneyebilirsin.

nurhayat dedi ki...

banada nasip oldu bu güzel böreği tatmak, yerken insanın ağzında dağılıyor, çok hoş olmuş ellerine sağlık..

hatice dedi ki...

Nurhayat, afiyet olsun :) Beğenmene çok sevindim.