Sayfalar

Pazar, Şubat 14, 2010

Padişah Tatlısı


Bu tarifin hikayesini anlatarak başlamak istiyorum. İşyerinde muzur arkadaşlarımızdan olan Eda'dan bir gün bize "to" kısmında Hatice, ben ve Elif; "cc" kısmında diğer arkadaşlarımızın olduğu bir mail gelir. Mail ise şöyledir. "to kısmındaki arkadaşlar pişirse de biz CC'dekiler yesek" :) . Ve sonrasında mailleşmeler devam eder, ben de blöf yaparak siz malzemeden haber verin diyerek bir mail attım. Ertesi gün bir baktım bizim hanım toplamış malzemeyi getirmiş :). E tabi bize de yapmak düştü. Malzemelerde değişiklik yaptım, buraya kendi yaptığım gibi yazacağım. 

Malzemeler:

  • 1/2 kg. irmik
  • 1 kg.süt
  • 1/2 kg. şeker
  • 250 gram tereyağı
  • 50 gram çam fıstığı
  • Kaymak
Hazırlanışı:

Geniş bir tencerede tereyağını eritin. İrmiği ve çam fıstıklarını ekleyip 5 dakika kavurun. Kısık ateşte pembeleşip, kavrulmuş kokusu alana dek kavurun. Başka bir tencerede süt ve şekeri kaynatın. Sütü kavrulmuş irmiğe ekleyin, irmik sütü çekene kadar devamlı karıştırın. Pütürsüz olmasına dikkat edin. Ateşi söndürün, tencerenin kapağını kapatıp 20 dakika kadar dinlenmeye bırakın. Helvayı sunarken bir kat helva bir kat kaymak ve yine bir kat helva olarak bir kaba yerleştirin. Kabı ters çevirerek servis yapın..

Afiyet olsun...


8 yorum:

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Tarifi merakla bekliyorum.Çünkü bu tatlıyı hiç duymadım.Sevgiler.Mine

lezzettabağı dedi ki...

MİNE HANIM GİBİ BENDE BEKLİYORUM TARİFİ SEVGİLİ ARKADAŞIM.. GÖRÜNTÜ ÇOK GÜZEL VE İKRAMLIK BİR ALTERNATİF OLUR..SEVGİLER...

şule dedi ki...

arkadaşlar gecikmeli tarif için kusura bakmayın, oldukça lezzetli ve hakkını veren bir tatlı, denediğinizde beğenirsiniz umarım..

Neşeli Sesler dedi ki...

Yorum yazmakta geç kaldık :))))

Görüntü tadını anlatmamıza gerek bırakmıyor.
Harikaydı.
Ellerine sağlık.

fatma dedi ki...

ben de bu lezzet keşfinde başroldeydim fakat ismim geçmemiş:(Bu tatlının resmini internette görüp edanın aklına düşürdüm.Sonra edo (ben edaya edo derim)nüfusunu kullandı, sevgili şule'ye ihaleyi verdik:)Harika bir lezzetti,unutulmaz bir tat bıraktı.Elif'in sunumuda gözlerimizi doldurdu hakkını yemeyeyim.En kısa zamanda bende deneyeceğim.Çünki,tüm ısrarlarıma rağmen Şule'yi tekrar bu tatlıdan bize yapması konusunda ikna edemedim.Sizlerde mutlaka bu lezzeti denemelisiniz.

şule dedi ki...

Elif, teşekkürler :)

Fatma, güzel ve detaylı yorumun için çok teşekkür ederim.. Annemin günü için tekrar yapmayı düşünüyorum.. Sana da getirirdim ama cumartesiye denk geliyor :(. Bir daha ki denememe mutlaka sana da getiririm.

Adsız dedi ki...

eveeet...olayı fişekleyen kahraman olarak ( EDA the Angel ) ben de en sonunda siteye girip yorum yazabiliyom. Şahsen bu projeye atama yaparken TO ve CC olayında yani analiz ve geliştirme aşamalarına ne kadar doğru karar verdiğimi bir kere daha farkettim. Tad mükemmel, görüntü şahane,sohbet ve imece fevkaladenin fevkindeydi wallahi :) emeği geçen herkese geç de olsa teşekkürlerimi sunar,yeni eylemlerimi de burdan yayınlamanızı dilerim... aa hatta bi gün benim de yaptığım bişey burdan yayınlanır mı diye ütopik hayaller bile kurarım :)

buzlubadem dedi ki...

E-postaya bayıldım :) Elinize sağlık :)