Sayfalar

Cuma, Mart 05, 2010

Ballı Susamlı Tavuk Sote


Bal ve tavuk nasıl olur diye tereddüt ettirse de lezzeti gayet hoş oluyor. Biz ailecek çok beğendik. Çok hafif tatlımsı bir lezzeti var ve bu da tavuğa yakışıyor. Susamın tadını ise pek almıyorsunuz. Tavukları şişlere dizip tost makinasının ızgara özelliğini kullanarak pişirmek istedim ama her yerini eşit pişiremediğim için sotelemenin daha uygun olacağına karar verip soteleyerek pişirdim. Tarifi ise nette bulduğum tarifleri birleştirerek hazırladım. 

Malzemeler: 

  • 500 gr. tavuk göğsü( ~ 3 parça göğüs)
  • 1  yemek kaşığı soya sosu
  • 2 yemek kaşığı bal
  • 2,5 yemek kaşığı susam
  • 2 çay kaşığı tuz 
  • 3-4 yemek kaşığı sıvıyağ

Hazırlanışı:

Tavukları biraz iri şekilde kuşbaşı olarak doğrayın. Soya sosu( eğer çok tuzlu ise tuz eklemeyin),1 kaşık bal,susamve tuz ile karıştırıp 2-3 saat dinlendirin( ben sabah işe gitmeden hazırlayıp dolaba koydum) Tabanı yapışmayan bir tencereye yağı koyun. Hazırladığınız tavuk karışımını orta ateşte soteleyin. Ocağın altını kapatmaya yakın kalan 1 kaşık balı tavukların üzerine gezdirip karıştırın. Tavukları dışı kızarana kadar pişirin. 

Afiyet olsun... 

5 yorum:

Betül dedi ki...

merhaba sürekli görüp karşılaştığım bir tarif sizinki de süper olmuş...

Neşeli Sesler dedi ki...

Blogunuz bu aralar atağa geçti. Baktıkça gözüm gönlüm iştahım açılıyor.
Ellerine sağlık .
Livada da ekşi tatlı soslu tavuk diye bi yemek var onu anımsattı bana. Eminim çok güzel olmuştur.

hatice dedi ki...

Fatma Betül, teşekkürler...

Elif, umarım böyle devam edebiliriz :) Teşekkürler...

nurhayat dedi ki...

Haticecim ellerine sağlık:) Hemen denedim:) Çin mutfağında tavuk, bal ve ekşi bir arada kullanılır ve vazgeçilmez lezzet tatlı ekşi soslu tavuk ortaya çıkar. Ben tarifine birazda nar ekşisi katarak denedim, çok güzel oldu. Böyle güzel tariflerle mutfağımızı çeşitlendirdiğiniz için teşekkürler..

hatice dedi ki...

Nurhayat denemene ve beğenmenize çok sevindim. Bir daha yaptığımda nar ekşini bende ekleyeyim. Teşekkürler...