Sayfalar

Salı, Mart 02, 2010

Kahveli, Fındıklı Biscotti

Pazar günü aniden eşimin ailesi size geleceğiz diyince yemekten sonra çayın yanına ikram etmek için bu tarifi denedim. Daha önce tarifi Biscuits, Brownies and Biscotti ("Australian Women's Weekly")  kitabında görmüştüm, acaba nasıl olur diye düşünmüştüm. O anda aklıma geldi, malzemeler de elimin altındayken yapmaya başladım. Fakat üzerine sürülecek olan bitter çikolata yerini nutellaya devretmek zorunda kaldı. Çünkü eşime son anda vermiş olduğum siparişim eksik geldi :).  Çikolata sürmeden de deneyebilirsiniz, hatta çikolatasız haliyle 1 ay saklanabiliyormuş.. Ama zaten 15-16 dilim çıktığı için, hemen tüketiliyor.. Malzemeleri kendi ölçülerimize göre çevirdim..

Malzemeler:

  • 1 su bardağı + 1-2 yemek kaşığı un
  • 1 su bardağı fındık (ince ince kıyılmış)
  • yarım su bardağı şeker (bana tatlı geldi, dilerseniz azaltabilirsiniz)
  • 1 silme yemek kaşığı instant kahve
  • 1/2 çay kaşığı karbonat 
  • 1 yumurta
  • 80 gr bitter çikolata

Yapılışı:

Yumurta ve şekeri çırpıcıyla köpürene kadar çırpın. 1 bardak un, karbonat, kahve ve fındığı ilave edin. Ele yapışacak kıvamda bir hamur olana kadar kalan unu da ekleyerek yoğurmaya devam edin. 20 cm uzunluğunda bir hamur olacak şekilde rulo yapın. Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yerleştirin. Önceden ısıtılmış 175 derece fırında 25 dk pişirin. Dışarı çıkartıp 10 dk bekletin. Keskin bir bıçakla varsa elektrikli bıçakla 1er cm eninde verev olarak dilimleyin. Dilimleri tepsiye dizerek 25 dakika 125-150 derece arasında ısıtılmış fırında fırınlayın. Çıkardıktan sonra dilerseniz üzerlerine eritilmiş bitter çikolata veya benim gibi nutella sürebilirsiniz.

Afiyet olsun..

8 yorum:

Betül dedi ki...

merhaba ellerinize sağlık... Güzel olmuştur eminim.
fındık çikolata kahve daha nolsun:)

şule dedi ki...

Fatma Betül, yorumun için tşk ederim. umarım denersen beğenirsin..

Sibel dedi ki...

Bunlar tam benlik Şuleciğim. Her gün biscotti olsa kahvemin yanına bıkmam. Ellerine sağlık!

şule dedi ki...

Sibel seni burada görmek ne güzel. Ben de blogundaki harika yazıları okuyorum. Sana da bir adet biscotti yolluyorum :)

ab-ı hayat dedi ki...

Uzun süredir denemek istediğim bir tarif,sizin tarifinizle deneyeceğim en kısa zamanda.Ellerinize sağlık nefis görünüyorlar...

Neşeli Sesler dedi ki...

Şuleciğim resim o kadar cezbedici ki elimi uzatıp alasım geldi bir tane:)

şule dedi ki...

Rukiye, umarım denediğinde memnun kalırsın sonuçtan.. Sevgiler..

Elifciğim, çekinme çek bir biscotti :) beğenmene sevindim..

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Şimdi fırından çıkardım biscottileri. Nefis kokuyorlar. Fırına koyarken epey endişelendim olmayacak diye ama harika oldular. Keserken biraz dağıldılar ama tadı çok güzel, krokan gibi(2.kez fırına koymadan baktım tadına)Güzel tarifiniz için teşekkürler. Ellerinize sağlık olsun. Sevgiler.