Sayfalar

Salı, Mart 16, 2010

Rocky Road Browni



İsim konusunda sıkıntı çektiğim bir tarif daha :) İlk olarak Martha Stewart'ın sitesinde gördüm kendisini, biraz daha araştırınca Joy of Baking'dekine vuruldum. Epey bir araştırma yaptım, hafta sonum marshmallow aramakla geçti :). Evde de yapılabiliyor ama o kadar detaya girmek istemedim. Harribo'nun marshmallowu varmış fakat bulamadım. Son çare Eti Puf'tan faydalandım. Görüntüsü kayalık gibi olduğu için bu adı almış olsa gerek. Fakat Türkçe'ye çevirince tuhaf geldi ismi, ben de orjinal adıyla eklemek istedim siteye. Malzemeleri tamamen değiştirip kendimize göre uyarladım. Tadan herkesten (epey kişiye tattırdım :)) olumlu not aldım. Ben de çok beğendim, özel günler için mutlaka denemelisiniz.

Malzemeler:

  • 2 silme yemek kaşığı kakao
  • 80 gr bitter çikolata
  • 75 gr tereyağı + çeyrek çay bardağı zeytinyağı (dilerseniz hepsini tereyağı ile yapabilirsiniz)
  • yarım su bardağı toz şeker
  • 1 paket vanilya
  • 2 yumurta
  • 3/4 bardak un
  • bir fiske tuz
  • 1 çay kaşığı karbonat

Üzeri için:

  • 100 gr antep fıstıklı bitter/sütlü çikolata
  • 1,5 su bardağı iri kırılmış ceviz/fındık parçaları
  • 8 adet eti puf'un yumuşak kısmı 

Yapılışı:

Fırını 165-170 dereceye getirin. 20cm kare fırın kabını yağlayın. Ben büyük kare borcama yaptım, keki biraz ince oldu. Dilerseniz bir küçüğüne yapabilirsiniz. Çikolata ve tereyağ+zeytinyağı karışımını eritin. Biraz soğuyunca şekeri ekleyip karıştırın. Vanilya ve yumurtaları ekleyerek çırpın. Son olarak un, tuz ve karbonatı ilave ederek karıştırın. Fırın kabına dökerek 20-25 dk pişirin. Fırında çok fazla kurutmayın, içi ıslak olacak. Bu sırada üzeri için çikolataları ve marshmallowları küp küp doğrayın. Fırından çıkarır çıkarmaz marshmallow, fındık/ceviz karışımı ve çikolataları üzerine serpiştirin. Tekrar fırına vererek 5 dk daha pişirin. Amaç marshmallowların eriyerek diğer malzemelerin birbirine tutunmasını sağlamak. Beni en zorlayan kısım yapışkan marshmallowları kekin üzerine serpiştirmek oldu :). Kolay bi yolu var mı bilmiyorum .. Fırından çıktıktan sonra soğumasını bekleyin ve üzerindeki malzemelerin sertleşmesi için buzdolabında bekletin. Ben bir gece beklettim, bir sorun olmuyor. Tabi fotoğrafı çekmek için sabırsızlandığım için, çikolataları erimiş halde görüyorsunuz. :)

Afiyet olsun..

6 yorum:

nurhayat dedi ki...

En kısa sürede yaygınlaşacağına ve misafir tabaklarını dolduracağına eminim. Hem sunum olarak, hem lezzet olarak çok başarılı olmuş ben bayıldım.. Ellerine sağlık Şuleciğim..

şule dedi ki...

annem günümde yapar mısın dedi :), bu gidişle yaygınlaşacak gibi. ben de bayıldım, sana da afiyet olsun tekrar :)

Adsız dedi ki...

Harribo'nun marshmallowunu Bim Marketlerde sürekli görüyorum.Bugün de vardı.Belki bulmanıza yardımcı olabilirim diye yazmak istedim.Browni gerçekten lezzetli görünüyor ellerinize sağlık.

şule dedi ki...

Çok teşekkür ederim, ikinci yapışımda mutlaka onlarla denemeliyim, çünkü eti puflar beni epey uğraştırdı..

emine dedi ki...

Kesinlikle mükemmel birşey, tadan epey kişiden biri de benim :) bi gün mutlaka denicem, ellerine sağlık Şulecim..:)

şule dedi ki...

emine, seni buralarda görebilecek miydim :) gözlerim yaşardı yorumunu okuyunca. afiyet bal şeker olsun.