Sayfalar

Çarşamba, Nisan 21, 2010

Marshmallow'lu Çikolatalı Kurabiye



Eşim akşam eve iş getirince ben de vakit geçsin diye Hatice'nin dergisinden not ettiğim bu tarifi denemeye karar verdim. Sonra ortaya bu sanat eseri gibi cicili bicili kurabiyelerden 32 adet çıkınca ne yapacağımı düşünmeye başladım. Çünkü buzluğa kaldırılacak bir tarif değil , hepsini tüketmemiz de imkansız :). En iyisi paylaşmak :). Bir paket eşimin iş yerine bir paket de kendi servisime hazırladım. Afiyetle tüketmiş olduk, ama benim cadı kızım her çikolatalı şey gibi bunu da elinin tersi ile itti :). Malzemelerde epey değişiklik yaptığım için buraya kendi yaptığım gibi yazıyorum. 23 Nisan'da çocukları sevindirmek için harika bir tarif.

Malzemeler:

  • 3/4 su bardağı toz şeker
  • 1 yumurta
  • 2 su bardağı un
  • 50 gr tereyağı + 1 çay bardağı svıvıyağ (ben zeytinyağı kullandığım için daha az kattım)
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • 1 tutam tuz
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket glazür bitter
  • 80 gr küp doğranmış bitter çikolata

Süsleme için:

Yapılışı:

1 paket glazür çikolatayı tarifteki gibi hazırlayın. Yağ ve şekeri mikserle krema kıvamına gelene kadar çırpın. Yumurta, un, tuz, kakao ve kabartma tozunu ilave edip yoğurun. Eritilmiş ve küp doğranmış çikolatayı hamura ekleyip karıştırın. 10 dk buzdolabında bekletin. Çıkarttıktan sonra ceviz büyüklüğünde parçalar kopararak yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin. Kaşığın tersi ile hafifçe bastırın ve önceden ısıtılmış 170 derece fırında 10-12 dk pişirin. Ben büyük fırın tepsisine hepsini sıraladım, kurabiyeler aşırı büyüdü ve bal peteği gibi bir görüntü aldı :). 2 tepsi pişirmenizi öneririm. Marshmallowları ortadan ikiye bölün ve fırından çıkan kurabiyelerin üzerine yerleştirin. Tekrar fırına vererek 2 dk pişirin. Kurabiyelerin üzerine çikolata sosu veya glazür bitter dökerek , süsleme şekerleri ile süsleyin.

Afiyet olsun..

2 yorum:

Mutfak Havlusu dedi ki...

Çok leziz ve hoş duruyorlar.ellerinize sağlık.

şule dedi ki...

Teşekkür ederim.. :)