Sayfalar

Cumartesi, Şubat 12, 2011

Limonlu Böğürtlenli Çiçekler



Aslında bu tarifi Dr Oetker'in vanilin paketinin arkasında görüp yapmak istedim. Fakat sonra beyaz hamura limon kattım. Kakaolu hamurun yerine de buzlukta durup duran böğürtlenlerimi katmak istedim. Böğürtlenli hamurun şekeri az geldi ve daha yumuşak olduğu için ekmeğimsi oldu. Limonlu tarafı çok güzeldi. Siz isterseniz böğürtlen yerine kakao kullanın garanti olsun. Ya da böğürtlenli hamura biraz daha şeker ekleyin. Eylül çok severek yedi, çocukların da beğenerek tüketeceği bir kurabiye oluyor.

Malzemeler:
  • 2 yumurta
  • 150 gr tereyağı
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 paket vanilya
  • un
  • kabartma tozu
  • 1 limon
  • 1 kase böğürtlen
Yapılışı:

Yumurta, yağ, şeker ve vanilyayı çırpın. Üzerine un ve kabartma tozunu ekleyerek yoğurun. Kulak memsi yumuşaklığında olacak. Asıl tarifte 2 su bardağı un yazıyordu fakat krema torbasıyla sıkın dediği için ben bununla uğraşmak istemedim. Un miktarını artırdım. Hamurun üçte ikisine bir limon kabuğunu rendeleyin ve yarım limon sıkın. Üçte birine ise böğürtlenleri, dilerseniz kakaouyu ekleyin. Böğürtlen eklerseniz daha fazla un ve şekere ihtiyacınız olacaktır. Daha sonra resimdeki gibi kurabiyeler elde edin. 175 derece fırında 15-20 dk pişirin. Tadı az geldiği için ben sonradan pudra şekeri serptim.

Afiyet olsun..

Hiç yorum yok: