Sayfalar

Pazartesi, Aralık 02, 2013

Çikolatalı ve Mısır Gevrekli Kurabiye

Yengemlerde tattığımdan bu yana denemeyi çok istiyordum bu tarifi. Malzemelerini hazır ettim ama 2 aydan fazla zaman geçti; elim bir türlü yapmaya gitmedi.  Bu hafta sonu artık denemeliyim dedim ve girdim mutfağa. Az malzeme ile epey bir kurabiye çıkıyor. Çikolata ile kaplama kısmı biraz oyalayıcı olsa da misafirler için farklı ve lezzetli bir seçenek olacaktır.  Ben yarı malzeme ile yaptım ve 50 ye yakın kurabiye çıktı. 


Malzemeler:

  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1/2 çay bardağı sıvıyağ
  • 125 gr. oda sıcaklığında tereyağ
  • 500 gr. mısır nişastası 
  • 1 paket kabartma tozu
Kaplama için:
  • 1 paket çikolatalı fındık kreması
  • 1 paket mısır gevreği




Hazırlanışı:

Yumurta ve şekeri bir kapta karıştırın. Üzerine yağları ekleyin. Nişasta ve kabartma tozunu da ekleyip yoğurun. ( ben yarısı için 300g kadar nişasta kullandım) Hamurdan erik büyüklüğünde parçalar koparın yuvarlayın. Üzerlerine bastırmadan tepsiye dizin. 170 derece fırında 20 dk. kadar renkleri beyaz kalacak şekilde pişirin.
Çikolatayı benmari usulü ısıtın. Mısır gevreklerini rondoda çekerek biraz küçültün. İyice soğuyan kurabiyeleri önce çikolataya sonra mısır gevreğine bulayın. Servis tabağına alın. 3-4 saat sonra servis yapabilirsiniz.

Afiyet olsun...






3 yorum:

Şule dedi ki...

Çok lezzetliydi 2 tane hüplettim :) Eline sağlık..

Amber Nihan dedi ki...

Gerçekten farklı bir tarif. gevreklere bayılırım tam benlık bırsey. Mutlaka denemeliyım elinize sağlık.

Hatice dedi ki...

Afiyet olsun arkadaşım :)
Amber Nihan, umarım deneyip beğenirsiniz . Sevgiler...