Sayfalar

Çarşamba, Ekim 22, 2014

Kakuleli, Yulaflı, Çikolatalı Kek
























Dün akşama kadar yaptığım hiç bir kek beni bu kadar duygulandırmamıştı, ağlayarak yediğim ilk kekimdi. Evet neredeyse 4 ay oldu, ancak belli zamanlarda böyle flashback'ler (türkçesini bulamadım) oluyor, olacaktırda.. Elinizde tutamasanız da imgelemde bir fotoğraf karesi beyninize bağdaş kurup oturuyor ve gitmiyor. Bunları tetikleyen küçük şeyler oluyor siz istemeseniz dahi, sizi sarmalıyor çıkamıyorsunuz içinden.. Çıkamıyorsam o halde özlemimi doyasıya yaşayım diyorsunuz. Ahh diyorsunuz bir ah daha, ancak hiç bir şey değişmiyor. Canım annem sana senin tabirinle "klasik kek" yapmadım hiç, illa değiştirip bir şeyler kattım, bu huyum sana çekmemiş ne yapayım :). Ama sen hep beğenirdin benim keklerimi..

Malzemeler:
  • 3 yumurta
  • 3/4 su bardağı zeytinyağı
  • 3/4 su bardağı toz şeker
  • 1 paket çikolatalı süt (200ml)
  • 3 yemek kaşığı yoğurt
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • 2-3 yemek kaşığı yulaf
  • 5-6 adet kakule
  • 1 kahve fincanı damla çikolata
  • Un
  • Kabartma tozu
  • Vanilya
Yapılışı:

Yumurta ve toz şekeri mikserle köpük köpük olana kadar çırpın. Üzerine, vanilya, zeytinyağı, çikolatalı süt, yoğurt ve kakaoyu ilave ederek 1 dk daha çırpın. Kakuleyi havanda iyice dövün. Kek karışımına un, damla çikolata, kabartma tozu, yulaf ve ezilmiş kakuleyi ilave ederek düşük derecede karıştırın. Tereyağı ile yağlanmış ve unlanmış kalıba dökün. Önceden ısıtılmış 175 derece fırında pişirin. Ben 50 dk pişirdim. Batırdığınız kürdan temiz çıkıyorsa kekiniz pişmiştir.

Afiyet olsun..

2 yorum:

emine dedi ki...

merhaba blogunuzu yeni buldum tarif ararken Fındıklı Üzümlü Kakaolu Top Kurabiye niz ilgimi çekti görseli çok hoşuma gitti fakat bir konu kafama takıldı 3 yumurta bana göre çok geldi yani pişen kurabiyeyi yerken kokusu ve tadında yumurta belli oluyormu onu merak ettim cevabınızı bekliyorum sevgiler

Şule dedi ki...

Merhaba Emine, yumurta kokmuyor, kaya kurabiyede de aynı şekilde, bir koku olmuyor..